Kylmäsäilytettävien kastikkeiden ja täytteiden private label -osaaja virittelee yhteistyökuvioita uusille markkinoille parhaillaan käynnistyvillä PLMA-messuilla Hollannissa.
Majoneeseja, kastikkeita ja täytteitä valmistava JK-Tuoretalo Oy valmistaa tuotteita ravintoloille, tukuille ja vähittäiskaupoille niin omalla Jesse-brändillään kuin asiakkaan nimiin. Private label -tuotanto onkin toiminnan ydintä, tuoteportfolio vastaa premium-luokan vaatimuksia.
”Sopimusvalmistus on kustannustehokas ja nopea väylä markkinoille. Meillä on ollut kasvua kaikissa tuote- ja asiakasryhmissä viimeiset vuodet. Viime vuoden PLMA-messuilla syntyi myös ensimmäinen ulkomainen asiakkuutemme”, sanoo JK-Tuoretalon toimitusjohtaja Jarkko Riese.
Asiakas palasi maistelemaan yrityksen tuotteita messuosastolle kerta toisensa jälkeen. Nyt tuusulalaisia kastikkeita löytyy muun muassa tanskalaisen huvipuistoketjun ruokatuotteissa.
“Luottamuksen rakentaminen ja prosessien hiominen vei aikansa, mutta siitä syntyi lopultakin todella nopeasti hyvä yhteistyökuvio”, Riese sanoo.
Tekemisen keskiössä on maku ja asiakaslähtöisyys.
“Asiakkaalle saatetaan tehdä useita versioita samasta tuotteesta erilaisilla reseptiikoilla ja eri hintaluokan raaka-aineilla, jotta lopputulos on tavoitteiden mukainen, omaleimainen ja maukas.”
Tulosta pitkäjänteisellä työllä
Yritys oli läsnä Hollannissa käynnistyvillä ”The 2025 World of Private Label International Trade Show” PLMA-messuilla.
Pitkäjänteisyys onkin yksi tärkeimmistä opeista, johon Riese haluaa kannustaa myös muita yrityksiä. Eikä ensimmäinen tai toinenkaan kerta messuilla tuo aina yhteistyökumppanuuksia.
“Vasta kun näytät olevasi tosissasi ja palaat paikalle toistuvasti, alkaa luottamus rakentua ostajien silmissä. Meillä tärppäsi heti ensimmäisillä PLMA-messuillamme, mutta pitkäjänteisyys laatutuotteiden lisäksi on kaiken perusta. Kenties pääsemme tämänvuotisilla messuilla virittelemään yhteistyökuvioita uusille markkinoille Keski-Eurooppaan.”
Riese näkee mahdollisuuksia etenkin Saksankielisissä maissa sekä Benelux-maissa.
FINLABEL on auttanut tavoitteiden kirkastamisessa
Vaikka JK-Tuoretalolla on jo vahva kokemus private label -tuotannosta, yritys on silti kiinnostuneena mukana FINLABEL-hankkeessa. Hankkeen tavoitteena on sparrata suomalaisia pk-yrityksiä vientiin erityisesti premium private label -sektorilla.
”FINLABEL on auttanut meitä kirkastamaan, missä olemme parhaimmillamme, mihin kannattaa panostaa ja milloin sanoa myös ei. Meidän kokoisellemme yritykselle on tärkeää keskittyä oikeisiin asioihin ja rakentaa yhteistyötä sopivien kumppaneiden kanssa.”, Riese sanoo.
Teksti Leena Filpus / Kubo Oy / FINLABEL-hanke.
Lisätiedot:
Jarkko Riese, toimitusjohtaja, JK-Tuoretalo Oy
jarkko.riese@jk-tuoretalo.fi
+358 40 501 3258
https://www.jk-tuoretalo.fi/
**********************
Suomi ennätyssuuresti esillä Hollannissa
Suomalaiset elintarvikevalmistajat olivat näyttävästi läsnä PLMA-messuilla 20.–21.5.2025 Amsterdamissa. Alan suurin eurooppalainen tapahtuma keräsi yhteen kansainväliset private label -valmistajat ja asiakkaat. Yritysten odotuksena on saavuttaa merkittävää jalansijaa vientimarkkinoilla Suomessa valmistetuilla private label -tuotteilla. https://plmainternational.com/
FINLABEL-hanke opastaa
Kiinnostaako private label -vienti? FINLABEL-hanke tarjoaa elintarvikeyrityksille opastusta erityisesti premium private label -tuotteiden valmistukseen. Hankkeeseen on saatu EU:n maaseuturahoitusta ELY-keskuksesta. Lue lisää www.finlabel.fi. Hankkeen toteuttajana toimii Fennopromo Oy.
FINLABEL-hanke / Fennopromo Oy
Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida
Kirjaudu sisään Luo uusi tili