Julkinen hankekuvaus
GEOfood-brändin kehittäminen ja käyttöönotto luo yrityksille uusia ansaintamahdollisuuksia uusien tuotteiden ja markkinointikanavien ansiosta. Brändi monipuolistaa ja kehittää Lauhanvuori – Hämeenkangas Geoparkin matkailutarjoomaa ja kasvattaa alueen vetovoimaa matkailijoiden silmissä. Lauhanvuori-Hämeenkangas Geopark -alueen ruokaketjun toimijoiden mukaan haasteena on, että ruoan hankintaketjussa tiedetä, mistä paikallisia raaka-aineita saa. GEOfood-brändi auttaa vahvistamaan tuottajien, ravintoloiden ja kauppojen yhteistyötä. Hankkeen tavoitteena on määritellä ja tuotteistaa GEOfood-brändiä Lauhanvuori-Hämeenkangas Geoparkin alueella viestinnän ja markkinoinnin keinoin. Tuotteistamista tehdään pohjautuen alueen ruokaperinteisiin sekä tehtyyn tieteelliseen taustatyöhön. Tavoitteena on lisätä ympärivuotisen geopark-matkailun vetovoimaisuutta niin kotimaisten kuin ulkomaalaisten asiakkaiden keskuudessa.
Lisätiedot
Ohjelma/Rahasto
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020 (siirtymäkausi 2021–2022)
Hankenumero
174060
Aloituspäivämäärä
31.12.2021
Loppumispäivämäärä
30.12.2024
Onko kyseessä Leader-hanke?
kyllä
Toimenpide
Kehittämishanke
Alatoimenpide
16.10 Muut yhteistyöhankkeet
Toimenpiteen tyyppi
Yhteistyö
Toimenpiteen tarkenne
Tiedonhankintahanke, teollinen tutkimus (tuki 80 %)
Hankeluonne
Alueiden välinen
Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida
Kirjaudu sisään Luo uusi tili