Julkinen hankekuvaus
GEOfood -Saimaa Geoparkin ruokamatkailun kehittäminen -hankkeessa rakennetaan alueellista lähiruokabrändiä, lisätään yritysten valmiuksia palvella kansainvälisiä ja kotimaisia matkailijoita ja tehdään näkyväksi vastuullisuuden näkökulma ruokamatkailussa. Hankkeen tuloksena Saimaa Geoparkin alueelle syntyy GEOfood-brändi. Alueen geologinen perintö liitetään lähiruuan tarinaan ja tämä tuotteistetaan. Alueen ruokamatkailupalvelujen näkyvyys lisääntyy ja yritykset saavat uusia toimintamalleja sekä työkaluja toimintansa kehittämiseen. Ruokaketjun eri osa-alueiden toimijoiden ja matkailuyritysten välinen yhteistyö kehittyy. Saimaa Geoparkin kohteisiin ja ruokamatkailuun liittyvät sisällöt nousevat esille osana Saimaan European Region of Gastronomy -juhlavuotta ja alue nostaa profiiliaan ruokamatkailualueena, jossa ruokaa tuotetaan puhtaasti ja vastuullisesti, paikallisista ruoka-aineista. Hankkeen kohdealueen muodostavat Saimaa Geoparkin alue Etelä-Karjalassa ja Etelä-Savossa naapurikuntineen. Kohderyhmään kuuluvat maaseutualueen yritykset. Hanke edistää sekä kotimaista että kansainvälistä matkailua. Hankkeen toteuttavat yhteistyössä LAB-ammattikorkeakoulu ja Saimaa Geopark. Hankeaika on 1.01.2024 – 31.07.2025.
Lisätiedot
Ohjelma/Rahasto
Euroopan maaseuturahasto 2023–2027
Hankenumero
261635
Loppumispäivämäärä
30.07.2025
Onko kyseessä Leader-hanke?
ei
Maaseututyyppi
Ulompi kaupunkialue
Toimenpide
Kehittämishanke
Alatoimenpide
Maaseudun palvelujen ja toimintaympäristön kehittämisen yhteistyöhankkeet
Toimenpiteen tyyppi
Yhteistyöhankkeet
Toimenpiteen tarkenne
Koordinointi- ja aktivointihankkeet
Hankeluonne
Alueiden välinen
Kohdealue
SO8
Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida
Kirjaudu sisään Luo uusi tili