Julkinen hankekuvaus
KeSmo -on Keski-Suomen maaseudun muotoilun tiedotus- ja aktivointihanke. Hanke toteutetaan vuosina 2016 -2018. KeSmo -projektin tavoitteena on informoida yrityksiä asiakas- ja käyttäjälähtöisen muotoilun hyödyistä; yrityksen tuotekehityksessä, kilpailukyvyssä, kansainvälistymisessä, verkostoitumisessa sekä kestävän kehityksen osaamisessa. 1. Tiedotetaan alueen yritykset muotoilun mahdollisuuksista ja hyödyistä. 2. Aktivoidaan yritysten muotoiluosaamista -> vahvistaa ja monipuolistaa yritysten kasvua ja kansainvälistymistä. 3. Lisätään yritysten asiakas- ja käyttäjälähtöistä muotoiluymmärrystä -> kilpailukyvyn parantaminen, uusien tuotteiden, palveluiden ja menetelmien kehittäminen. 4. Tiedotetaan yrityksille uudenlaisista toimintamalleista ja yhteistyömahdollisuuksista verkostomaisen toimintamallin avulla. Muotoilun tiedotus- ja aktivointitilaisuudet toteutetaan paikkakuntakohtaisina teematilaisuuksina Keski-Suomen maaseudulla. Tilaisuuksissa muotoilun eri osa-alueiden asiantuntijat kertovat käytännön esimerkkien avulla (yrityscaset) , miten asiakas- ja käyttäjälähtöinen tuotekehitys ja muotoilu luo uusia mahdollisuuksia yrityksen tuotekehitykseen ja yrityksen kilpailukykyyn.
Lisätiedot
Ohjelma/Rahasto
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Hankenumero
16667
Aloituspäivämäärä
29.02.2016
Loppumispäivämäärä
17.04.2019
Onko kyseessä Leader-hanke?
ei
Toimenpide
Kehittämishanke
Alatoimenpide
1.2 Tiedonvälitys ja esittelytoimet
Toimenpiteen tyyppi
Koulutus ja tiedonvälitys
Toimenpiteen tarkenne
Tiedonvälitys ja esittelytoimet, kehittäminen
Hankeluonne
Paikallinen/Alueellinen
Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida
Kirjaudu sisään Luo uusi tili