Julkinen hankekuvaus
Mie – matkailu ilolla eteenpäin –hankkeen tavoitteena on kehittää Ilomantsin alueen matkailua toimijoille tehdyssä tarvekartoituskyselyssä esiin nousseiden tarpeiden pohjalta. Hankkeessa luodaan Ilomantsin matkailulle yhtenäinen brändi, jonka käyttöön ja arvomaailmaan yritykset ja toimijat sitoutuvat. Hankkeessa luodaan Ilomantsin matkailun brändikäsikirja, joka määrittää Ilomantsin matkailualueen toiminnan suunnan, raamit ja vision ja ohjaa matkailun kehitystyötä. Hankkeeseen osallistuvien tahojen toimintavalmiuksia kehitetään ja näin parannetaan toimijoiden liiketaloudellista toimeentuloa ympäri vuoden. Hanketoimenpiteiden tavoitteena on lisätä toimijoiden välitä yhteistyötä, osaamista tuotteistamisessa, markkinointi- ja laatuosaamisessa. Tavoitteena on myös tehostaa Ilomantsin alueen matkailun myyntitoimintaa sekä löytää uusia myyntikanavia ja yhteistyötahoja. Tuotteiden ja palveluiden sähköiseen myytävyyteen panostetaan. Hanketoimilla vastataan koronan muuttamaan matkailun markkinatilanteeseen. Matkailun kestävä kehitys otetaan entistä vahvemmin osaksi Ilomantsin alueen matkailua. Hankkeessa luodaan asiakaspalautejärjestelmä ja matkailutoiminnan seurantaindikaattoripohja työkaluiksi toiminnan kehitystyöhön ja tulosten luotettavaan todentamiseen. Hankkeen kaikki edellä mainitut toimenpiteet tähtäävät Ilomantsin alueen matkailukentän yhtenäistämiseen ja toimijoiden välisen yhteistyön kehittämiseen. Hanke liittyy Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelmaan ja sen toteuttamiseen haetaan EU:n maaseuturahaston osarahoitusta.
Lisätiedot
Ohjelma/Rahasto
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Hankenumero
134595
Aloituspäivämäärä
30.06.2020
Loppumispäivämäärä
17.06.2024
Onko kyseessä Leader-hanke?
kyllä
Toimenpide
Kehittämishanke
Alatoimenpide
7.4 Maaseudun palvelut
Toimenpiteen tyyppi
Maaseudun palvelujen ja kylien kehittäminen
Toimenpiteen tarkenne
Maaseudun palvelut, kehittäminen
Hankeluonne
Paikallinen/Alueellinen
Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida
Kirjaudu sisään Luo uusi tili