Julkinen hankekuvaus
Hanke lisää Naantalin matkailutarjonnan sisältöjä ja pidentää matkailukautta. Tavoitteena on synnyttää lisää ympärivuotisia aktiviteetteja. Matkailullisen tarjonnan monipuolistuminen kasvattaa yritysten liikevaihtoa lisääntyneinä kävijämäärinä ja parantaa näiden toimintaympäristöä. Toimiva ja aktiivinen ranta lisää myös asukkaiden viihtyvyyttä ja luo uutta yhteisöllisyyttä. Naantaliin luodaan uusi konsepti tapahtumien tuottamiselle. Hankkeessa luodaan teematapahtumia, esim. korkealaatuista antiikki/kirpputoria, lähiruokaa, markkinamyyntiä. Erityisesti lähtökohtana ovat paikallisuus ja saaristoisuus (alue tarjoaa mm. saaristoalueiden toimijoille myyntimahdollisuuden). Lähiruokaa tuodaan esiin säännöllisillä lähiruokatapahtumilla (Street Food Thursday, pop-up-ravintolat) Hankkeella luodaan Naantaliin oma tapahtumatuotantomalli ja 6-8 uutta pysyvää tapahtumaa touko-syyskuussa. Tulokset näkyvät uusina tapahtumasisältöinä, kävijämäärien lisääntymisenä, uusina matkailutuotteina. Pilottina toteutetaan kaksi pilottia, toinen keskittyy lähiruokaan ja toinen ohjelmallinen kulttuuritapahtuma, jonka ohessa olisi siihen soveltuvaa myyntiä.
Lisätiedot
Ohjelma/Rahasto
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Hankenumero
17253
Aloituspäivämäärä
30.11.2015
Loppumispäivämäärä
23.10.2020
Onko kyseessä Leader-hanke?
kyllä
Toimenpide
Kehittämishanke
Alatoimenpide
7.1 Selvitykset ja suunnitelmat
Toimenpiteen tyyppi
Maaseudun palvelujen ja kylien kehittäminen
Toimenpiteen tarkenne
Selvitykset ja suunnitelmat
Hankeluonne
Paikallinen/Alueellinen
Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida
Kirjaudu sisään Luo uusi tili