Julkinen hankekuvaus
POVER Pohjalaistaloverkoston joukkovoima -hanke tarttuu paikallisuuden vahvistamisessa piileviin elinkeinollisiin mahdollisuuksiin pohjalaistaloperinteen vahvistamisen kautta. Hankkeessa autetaan verkostossa mukana olevia rakennus-, korjaus-, kaluste- ja sisustusalan yrityksiä ja mahdollisia mukaan liittyviä yrityksiä luomaan olemassa olevista tuotteistaan ja palveluistaan laadukas ja kilpailukykyinen kokonaisuus, jolle ne voivat luoda brändin. Edistetään verkostoajattelun omaksumista tekemällä yhteistä kokonaisuutta koskevat viestintäratkaisut. Panostetaan yritysten markkinointiosaamisen lisäämiseen ja yritysten aktivoitumiseen verkostojäseninä. Tutkitaan markkinoita ja päivitetään asiakassegmenttejä tulosten mukaan. Näin saadaan verkostoyhteistyöhön konkretiaa, autetaan yrityksiä parantamaan verkostoyhteistyön kautta alansa tunnettuutta, saatavuutta, kilpailukykyä ja resurssitehokkuutta markkinoinnissa, sekä parantamaan kykyään vastata olemassa olevaan kysyntään ja luomaan myös uusia markkinoita. Haetaan uusia erikoistuvia yrittäjiä täydentämään verkostossa olevia aukkoja. Laaditaan ratkaisumalli verkostoyhteistyön jatkamiselle hankkeen jälkeen. Ne yritykset, jotka jatkavat verkostoyhteistyötä, sitoutetaan verkoston tuotemerkin käyttöön kytkettyihin sääntöihin. Tähdätään siihen, että syntyy pienempiä yritysryhmähankkeita, joissa luodaan uusia kuluttajalähtöisiä palveluita ja tuotteita.
Lisätiedot
Ohjelma/Rahasto
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Hankenumero
14071
Aloituspäivämäärä
31.12.2015
Loppumispäivämäärä
18.04.2019
Onko kyseessä Leader-hanke?
ei
Toimenpide
Kehittämishanke
Alatoimenpide
16.10 Muut yhteistyöhankkeet
Toimenpiteen tyyppi
Yhteistyö
Toimenpiteen tarkenne
Tiedonhankintahanke, teollinen tutkimus (tuki 80 %)
Hankeluonne
Paikallinen/Alueellinen
Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida
Kirjaudu sisään Luo uusi tili