Julkinen hankekuvaus
Hankkeen ydinasiana on kehittää alueelle toimiva lähiruokakonsepti. Lähiruoka-ajattelu oli vielä vähän aikaa sitten puheiden tasolla, mutta nyt se on alkanut jo konkretisoitua tekoihin. Kauppaketjujen halpuuttamisen rinnalla tahtoo unohtua se, että ihmiset ovat nyt ja tulevaisuudessa entistä laatutietoisempia ja heille pelkkä tuotteen hinta ei ole ollenkaan se ratkaiseva tekijä ostopäätöksiä tehdessä. Nykyajan kuluttajat haluavat varmistua siitä, että mitä he ja heidän perheensä syö. On kiistaton tosiasia, että kuluttajat haluavat lähituotteita. Kuluttajien kiinnostus ja arvostus pientuottajien ja lähituottajien tuotteisiin on lisääntynyt. Monesti kuulee kysyttävän mistä lähiruokaa saa eikä lähiruoka edes välttämättä erotu ostajalle riittävän selkeästi suurten markettien tavaramäärän seas-ta. Lähiruoan saatavuus ja markkinointi on edelleen ongelmallista. Nykyisin useat tilat harjoittavat suoramyyntiä mahdollisuuksien rajoissa. Viimeisimmän tiedon mukaan myös MTK on lähtenyt tukemaan tätä kehitystä perustamalla verkkokau-pan. Ruotsista alkunsa saaneet nk. rekoruokapiirit ovat myös lisääntymässä. Sosiaalinen media on luonut tällekin toiminnalle mahdollisuuden joka kehittyy kaiken aikaa. Tässä hankkeessa pyritään yhdistämään internet ja kivijalkaliike mutkattomasti yhteen. Sidotaan ns. irrallaan olevat lankojen päät yhteen.
Lisätiedot
Ohjelma/Rahasto
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Hankenumero
35598
Aloituspäivämäärä
31.10.2016
Loppumispäivämäärä
25.03.2019
Onko kyseessä Leader-hanke?
kyllä
Toimenpide
Kehittämishanke
Alatoimenpide
7.4 Maaseudun palvelut
Toimenpiteen tyyppi
Maaseudun palvelujen ja kylien kehittäminen
Toimenpiteen tarkenne
Maaseudun palvelut, kehittäminen
Hankeluonne
Paikallinen/Alueellinen
Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida
Kirjaudu sisään Luo uusi tili