Hanke Kehittämishanke - 42514 Sähköisestä markkinoinnista myyntiä! Visit Keuruu Jyväskylän Ammattikorkeakoulu Oy 01.05.2017 - 24.04.2019 Päättynyt Hankkeen tiedot Ajankohtaista Yhteyshenkilöt Keskustelu Julkinen hankekuvaus Sähköisestä markkinoinnista myyntiä! Visit Keuruu -yritysryhmää lähdettiin kokoamaan Keuruun matkailun kannustamana joulukuussa 2016. Keuruun seudun yrittäjiä oli osallistunut Virtaa vientiin ja verkostoihin (VVV) -aktivointihankkeen tilaisuuksiin keväällä ja syksyllä 2016. Keuruun yritysryhmän muodostumiseksi järjestimme matkailuyrittäjille suunnittelutyöpajat Keuruulla 7.2.2017 ja 20.2.2017. Yritysryhmähankkeen tavoitteena on lisätä yritysryhmään osallistuvien matkailuyritysten myyntiä suunnitelmallisilla ja valittuun kohderyhmään kohdennetuilla sähköisen markkinoinnin toimenpiteillä. Sähköiset markkinointikampanjat voivat olla sekä yhteisiä että yrityskohtaisia. Yritysryhmän tavoitteena on myös muodostaa yhteisiä palvelukokonaisuuksia, joista matkailija voi valita mieleisensä tuotteet ja palvelut. Palveluiden sähköiseen myyntiin selvitetään verkkokauppavaihtoehtoja ja yrittäjät voivat itsenäisesti päättää verkkokaupan käyttöönotosta. Yritysryhmän yritykset tutustuvat matkanjärjestäjäkumppaneihin ja tarpeen mukaan myös solmivat yrityskohtaisia sopimuksia sekä kotimaisten että kansainvälisten ryhmämatkailijoiden tavoittamiseksi. Yritysryhmän yhteistyön jatkumisen näkökulmasta hankkeen aikana on tavoitteena löytää ryhmän jäsenille luontaiset roolit ja yhteiset työskentely- sekä viestintätavat, jotta yhteistyö jatkuu myös yritysryhmähankkeen jälkeen. Yritysryhmähankkeen hallinnoijana toimii Jyväskylän ammattikorkeakoulu ja hanke toteutetaan 1.5.2017 - 31.5.2018. Lisätiedot Ohjelma/Rahasto Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020 Hankenumero 42514 Aloituspäivämäärä 01.05.2017 Loppumispäivämäärä 24.04.2019 Onko kyseessä Leader-hanke? ei Toimenpide Kehittämishanke Alatoimenpide 16.3 Mikroyritysten yhteistyö Toimenpiteen tyyppi Yhteistyö Toimenpiteen tarkenne Yritysryhmän kehittämishanke (75 %) Hankeluonne Paikallinen/Alueellinen Asiasanat markkinointi matkailu yritysryhmän kehittäminen Ajankohtaista hankkeesta Hankkeen yhteyshenkilöt Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida Kirjaudu sisään Luo uusi tili Hankkeen tiedot ELY-keskus Keski-Suomen ELY-keskus Toteutuskunta JYVÄSKYLÄ Julkisen rahoituksen osuus: 75,00 % Jaa: