Julkinen hankekuvaus
Sähköisestä markkinoinnista myyntiä! Visit Keuruu -yritysryhmää lähdettiin kokoamaan Keuruun matkailun kannustamana joulukuussa 2016. Keuruun seudun yrittäjiä oli osallistunut Virtaa vientiin ja verkostoihin (VVV) -aktivointihankkeen tilaisuuksiin keväällä ja syksyllä 2016. Keuruun yritysryhmän muodostumiseksi järjestimme matkailuyrittäjille suunnittelutyöpajat Keuruulla 7.2.2017 ja 20.2.2017. Yritysryhmähankkeen tavoitteena on lisätä yritysryhmään osallistuvien matkailuyritysten myyntiä suunnitelmallisilla ja valittuun kohderyhmään kohdennetuilla sähköisen markkinoinnin toimenpiteillä. Sähköiset markkinointikampanjat voivat olla sekä yhteisiä että yrityskohtaisia. Yritysryhmän tavoitteena on myös muodostaa yhteisiä palvelukokonaisuuksia, joista matkailija voi valita mieleisensä tuotteet ja palvelut. Palveluiden sähköiseen myyntiin selvitetään verkkokauppavaihtoehtoja ja yrittäjät voivat itsenäisesti päättää verkkokaupan käyttöönotosta. Yritysryhmän yritykset tutustuvat matkanjärjestäjäkumppaneihin ja tarpeen mukaan myös solmivat yrityskohtaisia sopimuksia sekä kotimaisten että kansainvälisten ryhmämatkailijoiden tavoittamiseksi. Yritysryhmän yhteistyön jatkumisen näkökulmasta hankkeen aikana on tavoitteena löytää ryhmän jäsenille luontaiset roolit ja yhteiset työskentely- sekä viestintätavat, jotta yhteistyö jatkuu myös yritysryhmähankkeen jälkeen. Yritysryhmähankkeen hallinnoijana toimii Jyväskylän ammattikorkeakoulu ja hanke toteutetaan 1.5.2017 - 31.5.2018.
Lisätiedot
Ohjelma/Rahasto
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Hankenumero
42514
Aloituspäivämäärä
30.04.2017
Loppumispäivämäärä
24.04.2019
Onko kyseessä Leader-hanke?
ei
Toimenpide
Kehittämishanke
Alatoimenpide
16.3 Mikroyritysten yhteistyö
Toimenpiteen tyyppi
Yhteistyö
Toimenpiteen tarkenne
Yritysryhmän kehittämishanke (75 %)
Hankeluonne
Paikallinen/Alueellinen
Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida
Kirjaudu sisään Luo uusi tili