Julkinen hankekuvaus
Hankkeen keskeisenä toimintana ovat maakunnalliset eri vuodenaikoina järjestettävät viikonlopputapahtumat keskisuomalaisilla maaseutuyrityksillä 8tuotteita tai palveluita tuottavat maaseudulla toimivat yritykset). Toteuksen taustalla ovat seutukunnissä toimivat yhteistyöryhmät ja verkostot. Tilaisuudet luovat puitteet maaseudun yrittäjien, yhteisöjen (ml. kylät ja järjestöt) ja kuluttajien kohtaamisille, tuovat erilaisia maaseudun tuotteita ja palveluita tunnetuksi ja lisäävät niiden tunnettuutta ja myyntiä. Toteuttamisen keskeisiä ajatuksia ovat mm: maaseutukulttuurin (ml. yrittäjyys) tunnetuksi tekeminen, paikallisuuden markkinointi, maaseudun erilaisten tahojen välisen yhteistyön kehittäminen ja yhteishengen kasvattaminen ja osallistaminen (yhteisöllisyys), verkostojen syntyminen ja vahvistuminen (yhteistyöverkostot), paikallisuus ja seutukunnallisuus (läheisyysperiaate), luonto ja luonnonmukaisuus (kierrätys), kaikenikäisille ja koko perheelle jotakin. Kohderyhmänä ovat: maaseudun yrittäjät ja osuuskunnat, maaseudun yhteisöt ja järjestöt. Edunsaajina ovat maakunnan asukkaat (perheet ja vapaa-ajan asukkaat), matkailijat.
Lisätiedot
Ohjelma/Rahasto
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Hankenumero
14367
Aloituspäivämäärä
31.12.2016
Loppumispäivämäärä
01.04.2019
Onko kyseessä Leader-hanke?
ei
Toimenpide
Kehittämishanke
Alatoimenpide
7.4 Maaseudun palvelut
Toimenpiteen tyyppi
Maaseudun palvelujen ja kylien kehittäminen
Toimenpiteen tarkenne
Maaseudun palvelut, kehittäminen
Hankeluonne
Paikallinen/Alueellinen
Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida
Kirjaudu sisään Luo uusi tili