Hanke Kehittämishanke - 19444 SOME – uhka vai mahdollisuus? Svenska lantbrukssällskapens förbund rf 01.03.2016 - 05.02.2019 Päättynyt Hankkeen tiedot Ajankohtaista Yhteyshenkilöt Keskustelu Julkinen hankekuvaus Tällä hetkellä ei löydy tarkkaa tietoa siitä miten tuottajat hyödyntävät digitalisen markkinoinnin työkaluja, sosiaalista mediaa ja mitkä ovat heidän kehittämistarpeensa näiden työkalujen käyttöön otossa ja sisällön tuotannossa. Tiedetään että Reko-ringit toimivat suljettujen facebook ryhmien kautta, mutta ei esim tiedetä miten tuottajat kokevat tämän tilausmuodon käytännöllisyyden tai käyttöön liittyvät haasteet. On kuitenkin selkeää että digitalisen markkinoinnin maksimaalinen hyödyntäminen edistäisi parhaiten lähiruuan myynnin kehittymistä suotuisaan suuntaan, joka lisää maatalouden kannattavuutta, kunhan toiminta on hyvin organisoitu, käyttö mahdollisimman sujuvaa ja minimaalisesti aikaa vievää. Hankkeen tavoitteena on kartoittaa digitaalisen markkinoinnin ja sosiaalisen median käytön aste Uusmaalaisten tuottajien keskuudessa jotka myyvät tuotteensa suoraan kuluttajalle tai harkitsevat suoramyynnin aloittamista. Käytön lisäämiseksi ja kynnyksen madaltamiseksi kartoitetaan myös heidän kehitystarpeensa, eli mitkä ovat digitaalisen markkinoinnin käytön esteet ja haasteet, sekä millä menetelmillä kehitystarpeisiin voitaisiin parhaiten vastata. Lisätiedot Ohjelma/Rahasto Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020 Hankenumero 19444 Aloituspäivämäärä 01.03.2016 Loppumispäivämäärä 05.02.2019 Onko kyseessä Leader-hanke? ei Toimenpide Kehittämishanke Alatoimenpide 16.4 Elintarvikkeiden lyhyet toimitusketjut Toimenpiteen tyyppi Yhteistyö Toimenpiteen tarkenne Valtiontukea sisältämätön hanke (100 %) Hankeluonne Paikallinen/Alueellinen Asiasanat Digitalisaatio/digitalisointi Elintarvikkeet logistiikka lyhyet jakeluketjut Ajankohtaista hankkeesta Hankkeen yhteyshenkilöt Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida Kirjaudu sisään Luo uusi tili Hankkeen tiedot ELY-keskus Uudenmaan ELY-keskus Toteutuskunta HELSINKI Julkisen rahoituksen osuus: 100,00 % Jaa: