Hanke
Kehittämishanke - 19444

SOME – uhka vai mahdollisuus?

Svenska lantbrukssällskapens förbund rf

29.02.2016 - 05.02.2019

Päättynyt

Julkinen hankekuvaus

Tällä hetkellä ei löydy tarkkaa tietoa siitä miten tuottajat hyödyntävät digitalisen markkinoinnin työkaluja, sosiaalista mediaa ja mitkä ovat heidän kehittämistarpeensa näiden työkalujen käyttöön otossa ja sisällön tuotannossa. Tiedetään että Reko-ringit toimivat suljettujen facebook ryhmien kautta, mutta ei esim tiedetä miten tuottajat kokevat tämän tilausmuodon käytännöllisyyden tai käyttöön liittyvät haasteet. On kuitenkin selkeää että digitalisen markkinoinnin maksimaalinen hyödyntäminen edistäisi parhaiten lähiruuan myynnin kehittymistä suotuisaan suuntaan, joka lisää maatalouden kannattavuutta, kunhan toiminta on hyvin organisoitu, käyttö mahdollisimman sujuvaa ja minimaalisesti aikaa vievää. Hankkeen tavoitteena on kartoittaa digitaalisen markkinoinnin ja sosiaalisen median käytön aste Uusmaalaisten tuottajien keskuudessa jotka myyvät tuotteensa suoraan kuluttajalle tai harkitsevat suoramyynnin aloittamista. Käytön lisäämiseksi ja kynnyksen madaltamiseksi kartoitetaan myös heidän kehitystarpeensa, eli mitkä ovat digitaalisen markkinoinnin käytön esteet ja haasteet, sekä millä menetelmillä kehitystarpeisiin voitaisiin parhaiten vastata.

Lisätiedot

Ohjelma/Rahasto

Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020

Hankenumero

19444

Aloituspäivämäärä

29.02.2016

Loppumispäivämäärä

05.02.2019

Onko kyseessä Leader-hanke?

ei

Toimenpide

Kehittämishanke

Alatoimenpide

16.4 Elintarvikkeiden lyhyet toimitusketjut

Toimenpiteen tyyppi

Yhteistyö

Toimenpiteen tarkenne

Valtiontukea sisältämätön hanke (100 %)

Hankeluonne

Paikallinen/Alueellinen

Ajankohtaista hankkeesta

Hankkeen yhteyshenkilöt