Julkinen hankekuvaus
Tällä hetkellä ei löydy tarkkaa tietoa siitä miten tuottajat hyödyntävät digitalisen markkinoinnin työkaluja, sosiaalista mediaa ja mitkä ovat heidän kehittämistarpeensa näiden työkalujen käyttöön otossa ja sisällön tuotannossa. Tiedetään että Reko-ringit toimivat suljettujen facebook ryhmien kautta, mutta ei esim tiedetä miten tuottajat kokevat tämän tilausmuodon käytännöllisyyden tai käyttöön liittyvät haasteet. On kuitenkin selkeää että digitalisen markkinoinnin maksimaalinen hyödyntäminen edistäisi parhaiten lähiruuan myynnin kehittymistä suotuisaan suuntaan, joka lisää maatalouden kannattavuutta, kunhan toiminta on hyvin organisoitu, käyttö mahdollisimman sujuvaa ja minimaalisesti aikaa vievää. Hankkeen tavoitteena on kartoittaa digitaalisen markkinoinnin ja sosiaalisen median käytön aste Uusmaalaisten tuottajien keskuudessa jotka myyvät tuotteensa suoraan kuluttajalle tai harkitsevat suoramyynnin aloittamista. Käytön lisäämiseksi ja kynnyksen madaltamiseksi kartoitetaan myös heidän kehitystarpeensa, eli mitkä ovat digitaalisen markkinoinnin käytön esteet ja haasteet, sekä millä menetelmillä kehitystarpeisiin voitaisiin parhaiten vastata.
Lisätiedot
Ohjelma/Rahasto
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Hankenumero
19444
Aloituspäivämäärä
29.02.2016
Loppumispäivämäärä
05.02.2019
Onko kyseessä Leader-hanke?
ei
Toimenpide
Kehittämishanke
Alatoimenpide
16.4 Elintarvikkeiden lyhyet toimitusketjut
Toimenpiteen tyyppi
Yhteistyö
Toimenpiteen tarkenne
Valtiontukea sisältämätön hanke (100 %)
Hankeluonne
Paikallinen/Alueellinen
Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida
Kirjaudu sisään Luo uusi tili