Julkinen hankekuvaus
Puutuotealalla asiakkaat hyödyntävät yhä enemmän digitaalisia palveluja ja sähköisiä kanavia. Myös asiakasyritykset odottavat tuotantoyrityksiltä sähköistä asiointimahdollisuutta ja nopeaa toimitusta. Puutuotealan yritysten on pysyttävä kehityksessä mukana panostamalla digitaaliseen markkinointiin ja verkkokauppaan. Lisäksi yrityksillä on koulutustarpeita liittyen toiminnanohjaukseen, ympäristöosaamiseen ja -viestintään sekä tietosuojaan. Varsinaissuomalaisten puutuotealan yritysten digiloikka -hankkeessa on mukana 3 yritystä: Puutavaraliike Larjama ky, Tecdoma Oy ja Okmatek. Hanketta hallinnoi Suomen metsäkeskus. Hanke toteutetaan aikavälillä 1.8.2020-31.12.2022. Hankkeella tuetaan yritysten kasvumahdollisuuksia sekä liiketoiminnan kehittymistä. Hankkeen toimenpiteiden myötä yritykset saavat uusia asiakkaita ja asiakkuuksia ja yritysten markkinoinnin tehokkuus kasvaa sähköisten markkinointi- ja kauppatapojen kautta. Yhteiset toimenpiteet lisäävät yritysten välistä yhteistyötä ja laajentavat verkostoja. Hankkeen toteuttaminen myös vahvistaa maaseutuyritysten palvelutarjontaa, tukee seuraavia askeleita kasvun saralla sekä mahdollistaa uusien työpaikkojen syntymisen ja varmistaa nykyisten säilymistä.
Lisätiedot
Ohjelma/Rahasto
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Hankenumero
128818
Aloituspäivämäärä
31.07.2020
Loppumispäivämäärä
30.12.2023
Onko kyseessä Leader-hanke?
ei
Toimenpide
Kehittämishanke
Alatoimenpide
16.2 Uusien tuotteiden ja menetelmien kehittäminen
Toimenpiteen tyyppi
Yhteistyö
Toimenpiteen tarkenne
Yritysryhmän kehittämishanke (75 %)
Hankeluonne
Paikallinen/Alueellinen
Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida
Kirjaudu sisään Luo uusi tili