Julkinen hankekuvaus
Hankkeen tavoitteena on kehittää Kymenlaakson alueelle digitaalisesti asiakaslähtöisiä ja vetovoimaisia, virtuaalisen todellisuuden ja lisätyn todellisuuden tekniikoita kokeilevia ja tarinallistavia matkailukohteita ja -palveluja, jotka palvelevat niin omatoimimatkailijoita kuin erilaisia, opasvetoisia matkailuryhmiä - ja luonnollisesti myös alueen matkailuyrittäjiä. Hankkeen keskiössä on erityisesti kohteiden ja palvelujen digitaalinen tuotteistaminen ja tarinallistaminen pääasiassa AR / VR -tekniikoita hyödyntäen, mutta myös muut digitaalisuuden mahdollisuudet huomioon ottaen asiakkaan kulutusprosessin aikana. Hankkeen lopputuloksena on myös aikaansaada mielenkiintoinen ja asiakkaan polun kulutusvaihetta saumattomasti palveleva digitaalinen kohdetarjooma, joka tukee myös yritysten ns. offline-toimintoja ja houkuttelee kävijöitä sekä kotimaasta että ulkomailta. Hankkeeseen osallistuvat yritykset saavat tietouden lisäksi erilaisia digikokeiluja ja -pilotteja käyttöönsä. Laajimmillaan nämä on toteutettu prosessinomaisesti asiakas- ja sidosryhmäpalautetta hyödyntäen ja suppeimmillaan osallistumisen on rajoittunut aihetta avaavaan seminaariin tai opintoretkeen digiratkaisuja hyödyntävään kohteeseen. Tulevan aluekehittämisen näkökulmasta hankkeessa kerätään tietoa tarpeista ja haasteista sekä luotu malli tuleviin kehittämisprojekteihin ja ohjeeksi ostamiseen. Lisäksi luodaan digitaalisia ¿valmiselementtejä¿, joita voidaan hyödyntää tulevissa kehittämisprojekteissa.
Lisätiedot
Ohjelma/Rahasto
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Hankenumero
101919
Aloituspäivämäärä
31.08.2019
Loppumispäivämäärä
28.12.2023
Onko kyseessä Leader-hanke?
ei
Toimenpide
Kehittämishanke
Alatoimenpide
16.2 Uusien tuotteiden ja menetelmien kehittäminen
Toimenpiteen tyyppi
Yhteistyö
Toimenpiteen tarkenne
Tiedonhankintahanke, teollinen tutkimus (tuki 80 %)
Hankeluonne
Paikallinen/Alueellinen
Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida
Kirjaudu sisään Luo uusi tili