Maaseudun brändikirja on työkalu maaseudun viestintään ja markkinointiin. Se auttaa luomaan yhtenäistä mielikuvaa suomalaisesta maaseudusta rohkeasti ja aidosti. Brändikirja kokoaa maaseudun arvot, sävyt ja sanaston käyttöön kaikille, jotka haluavat vahvistaa maaseudun merkitystä ja näkyvyyttä.
Maaseudun brändikirja tarjoaa työkalut suomalaisen maaseudun brändäämiseen kiteyttämällä sen eeppisen ytimen. Se sisältää kaikki keskeiset määreet, joita voit hyödyntää viestinnässäsi rakentaaksesi yhtenäisen mielikuvan ja tunteen maaseudusta.
Kaikki tässä esitetyt ideat, esimerkit, tarinat ja viestikärjet ovat vapaasti käytettävissä maaseudun kehittämiseen liittyvissä yhteyksissä. Kukaan ei omista tekijänoikeuksia tähän materiaaliin, joten se soveltuu erinomaisesti esimerkiksi alueellisiin hankkeisiin, projekteihin ja maaseutu yrittäjyyteen.
Olemme nähneet uusien maaseudun kehityshankkeiden aloittavan oman brändin rakentamisen aina alusta.
Mitä jos ottaisit tästä valmiiksi tehdyn pohjatyön omaksesi? Samalla rakennat yhteistä brändiämme.
Sinulla on käsissäsi ja vapaasti käytettävissäsi markkinoinnin kultakimpale – ole hyvä.
Tämä dokumentti on tehty yhteistyönä liki 40 maaseudun kehittäjän ja aktiivisen toimijan toimesta. Se sai lähtölaukauksen Maaseutuleirillä 10.10.2024.
Maaseutuleiriä olivat toteuttamassa
- Piritta Syrjälä, Aktion Österbotten (Landsbyggare Österbotten -hanke)
- Riikka Koskinen, Töitä Suomesta Oy
- Johanna Niilivuo, Suomen Kylät ry
- Nora Backlund, Svenskfinlands Byar
Maaseutuleirin toteuttamista tukivat:
- Aktion Österbotten, EU:n maaseuturahasto
- Maaseutuverkosto, Euroopan unionin osarahoittamana
- Keskitien säätiö
- Maaseudun Säätiö
- Virrat
Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida
Kirjaudu sisään Luo uusi tili