Tietokortti 04.06.2024 Yhteistyö- ja verkostosuhteet. Strateginen tarkastelu maidontuotantoon sovellettuna. Yhteistyötä ja verkostomaista toimintatapaa tukeva strateginen ajattelu on usein syntynyt pitkän ajan kuluessa. Yhteistyö ja verkostoituminen ovat tuoneet uusia mahdollisuuksia maidontuotannon kehittämiseen. Yhteistyötä ja verkostomaista toimintatapaa tukeva strateginen ajattelu on usein syntynyt pitkän ajan kuluessa. Yhteistyö ja verkostoituminen ovat tuoneet uusia mahdollisuuksia maidontuotannon kehittämiseen. Kun yhteistyö rakennetaan tukemaan oikeudenmukaisesti kaikkien osallistujien tarpeita, onnistumisedellytykset ovat hyvät. Johtajuutta tarvitaan sovitettaessa osallistujien tavoitteet yhteen kokonaisuuden kanssa. Jokaisen on järjestettävä oma toimintansa kokonaisuus huomioiden, mikä edellyttää valmiutta muuttaa myös omia toimintatapoja. Tärkeää on, että kaikki osallistujat kokevat hyötyvänsä yhteistyöstä, että kumppaneihin luotetaan ja että he ovat luottamuksen arvoisia. Arvot, asenteet, tavoitteet, osaaminen ja henkilökohtaiset ominaisuudet vaikuttavat yhteistyön onnistumiseen. Laajojen yhteistyöverkostojen johtaminen edellyttää suunnitelmallisuutta ja liikkeenjohtotaitoa. Linkitetyt aineistot https://urn.fi/URN:ISBN:%20978-952-5863-87-1 Liittyvät aiheet Kannattavuus Yhteistyö Asiasanat Kilpailukyky maidontuotanto Strategia verkosto yhteistyö Kielet Suomi Tyyppi Hankkeen tuloksia Alueet Koko Suomi Kohderyhmä Koulutus Maatilayrittäjät Neuvojat Kokonaisuus EU:n maaseuturahoitus, muut toimenpiteet Tietokortin tekijät Jyrki Rajakorpi Matti Ryhänen Erkki Laitila Timo Sipiläinen Margit Närvä Tiedon tuottaja Kehittämishanke Organisaatio Seinäjoen ammattikorkeakoulu Jaa: