Landsbygdens varumärkesmanual är ett verktyg för kommunikation och marknadsföring av landsbygden. Den hjälper till att skapa en enhetlig bild av den finländska landsbygden på ett modigt och genuint sätt.
Denna handbok ger verktyg för att skapa ett varumärke för den finländska landsbygden genom att kristallisera dess episka kärna.
Den innehåller alla nyckelattribut som du kan utnyttja i din kommunikation för att skapa en sammanhängande bild och känsla av landsbygden. Alla idéer, exempel, berättelser och budskap som presenteras här är fritt tillgängliga att användas i lands bygdsutvecklingssammanhang. Ingen äger upphovsrätten till detta material, vilket gör det idealiskt för regionala projekt och landsbygdsföretagande.
Vi har sett hur nya landsbygdsutvecklingsprojekt börjat bygga upp sitt eget varumärke från grunden. Tänk om du kunde ta grunden härifrån och göra den till din egen? Samtidigt bygger du vårt gemensamma varumärke.
Du har marknadsföringens guldtacka i dina händer och till ditt förfogande – varsågod.
Den här handboken har skapats genom samarbete med nästan 40 landsbygdsutvecklare och entusiaster.Den fick sin början på Landsbygdslägret den 10.10.2024
Landsbygdslägret genomfördes av
- Piritta Syrjälä, Aktion Österbotten (Landsbyggare Österbotten -hanke)
- Riikka Koskinen, Töitä Suomesta Oy
- Johanna Niilivuo, Suomen Kylät ry
- Nora Backlund, Svenskfinlands Byar
Genomförandet av landsbygdslägret stöddes av
- Aktion Österbotten, EU:n maaseuturahasto
- Maaseutuverkosto, Euroopan unionin osarahoittamana
- Keskitien säätiö
- Maaseudun Säätiö
- Virrat
Endast inloggade användare kan kommentera
Logga in Skapa nytt konto