Offentlig projektbeskrivning
Hankkeen tarkoituksena on maaseutumatkailuyritysten liiketoiminnan kannattavuuden parantaminen ja myynnin kasvu tavoitteellisten yhteismarkkinointitoimenpiteiden, myynnin kehittämisen sekä verkostoitumisen myötä tulevien kustannussäästöjen avulla. Epävarma taloustilanne, koventunut kilpailu ja matkailijoiden muuttuvat tarpeet vaativat etsimään keinoja yritysten kilpailukyvyn kasvattamiselle ja liiketoiminnan kehittämiselle. Verkoston luominen ja keskinäisen yhteistyön tiivistäminen avaa yrityksille mahdollisuuksia tulokselliselle ja pitkäjänteiselle liiketoiminnan kehittämistyölle. Näin ollen hankkeen toiminta keskittyy yhteismarkkinointiin, myyntiin ja verkostomaisen toiminnan kehittämiseen. Kustannussäästöjä mukana olevat yritykset saavuttavat ensisijaisesti yhteismarkkinoinnilla, jolla pyritään saavuttamaan laajempaa näkyvyyttä ja mahdollistetaan asiakasvirtojen kasvu. Yhteiset markkinointitoimenpiteet kohdennetaan määritellyille kotimaisille ja Keski-Euroopan markkinoille ja asiakasryhmille. Tarkemmat markkinointitoimenpiteet - viestin, kanavat ja kohderyhmät - yritykset määrittelevät yhdessä. Yhteismarkkinoinnissa markkinoidaan yritysten jo olemassa olevia tuotteita ja palveluita. Tuotteita kuitenkin tarkastellaan määriteltyjen kohderyhmien vaatimusten mukaisesti ennen kansainvälisiä markkinointitoimenpiteitä. Esille nostetaan ensisijaisesti yritysten saunapalvelut ja - tuotteet, kuitenkaan muuta tarjontaa unohtamatta. Euroja ja Elämyksiä yritysryhmähanketta toteutetaan ajalla 1.1.2016 - 30.6.2018. Hankkeen kustannussuunnitelma on 80 000 € ja tukitaso 75 %. Yritykset sitoutuvat verkoston toimintaan ja yhteismarkkinointiin omarahoitusosuudella 2000 Eur / yritys.
Mer information
Program/Fond
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Projektnummer
12571
Startdatum
31.12.2015
Slutdatum
09.12.2019
Är det ett Leader-projekt?
ei
Åtgärd
Utvecklingsprojekt
Underåtgärd
16.3 Samarbete mellan mikroföretag
Typ av åtgärd
Samarbete
Åtgärdens specifierare
Företagsgruppens utvecklingsprojekt (75 procent).
Projektkaraktär
Lokal/Regional
Endast inloggade användare kan kommentera
Logga in Skapa nytt konto