Offentlig projektbeskrivning
GEOfood-brändin kehittäminen ja käyttöönotto luo yrityksille uusia ansaintamahdollisuuksia uusien tuotteiden ja markkinointikanavien ansiosta. Brändi monipuolistaa ja kehittää Lauhanvuori – Hämeenkangas Geoparkin matkailutarjoomaa ja kasvattaa alueen vetovoimaa matkailijoiden silmissä. Lauhanvuori-Hämeenkangas Geopark -alueen ruokaketjun toimijoiden mukaan haasteena on, että ruoan hankintaketjussa tiedetä, mistä paikallisia raaka-aineita saa. GEOfood-brändi auttaa vahvistamaan tuottajien, ravintoloiden ja kauppojen yhteistyötä. Hankkeen tavoitteena on määritellä ja tuotteistaa GEOfood-brändiä Lauhanvuori-Hämeenkangas Geoparkin alueella viestinnän ja markkinoinnin keinoin. Tuotteistamista tehdään pohjautuen alueen ruokaperinteisiin sekä tehtyyn tieteelliseen taustatyöhön. Tavoitteena on lisätä ympärivuotisen geopark-matkailun vetovoimaisuutta niin kotimaisten kuin ulkomaalaisten asiakkaiden keskuudessa.
Mer information
Program/Fond
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020 (siirtymäkausi 2021–2022)
Projektnummer
174060
Startdatum
31.12.2021
Slutdatum
30.12.2024
Är det ett Leader-projekt?
kyllä
Åtgärd
Utvecklingsprojekt
Underåtgärd
16.10 Andra samarbetsprojekt
Typ av åtgärd
Samarbete
Åtgärdens specifierare
Datainsamlingsprojekt, industriell forskning (80 procent).
Projektkaraktär
Interregional
Endast inloggade användare kan kommentera
Logga in Skapa nytt konto