Offentlig projektbeskrivning
Digitaalisuus on elinehto tämän päivän matkailumarkkinoinnissa ja ¿myynnissä. Hyvät verkkopalvelut ovat edellytys sille, että asiakkaat löytävät ja valitsevat matkailuyrityksen palvelut. Verkkopalvelujen tekniikan, sisältöjen ja verkottumisen merkitys korostuu päivä päivältä enemmän niin kotimaan kaupassa kuin kansainvälisiä matkailijoita tavoiteltaessa. Hankkeen tavoitteena on, että alueen matkailuyritykset pystyvät hyödyntämään systemaattisesti digitaalisuuden mahdollisuuksia. Digitaalisuuden avulla yritykset pystyvät kohtaamaan kansainvälisen matkailijan useaan otteeseen matkailijan kokemuspolulla aina matkasta haaveilemisesta sen suunnitteluun, ja varaamisesta matkan jälkeiseen aikaan. Hankkeen yksi suurimpia tavoitteita on lisätä yhteistyötä yritysten välillä ja mahdollistaa koko alueelle kasvua. Hankkeen tavoitteena on kehittää Ilomantsin alueelle yhtenäinen verkkoportaali, joka sieltä tällä hetkellä puuttuu. Verkkoportaalista pitää pystyä hankkimaan keskitetysti matkailutuotteita. Hankkeessa pureudutaan myös aktiviteetteja ja majoitusta myyvien yritysten varausjärjestelmään. Alueen toimijoiden verkkosivut ovat myös muulta toimivuudeltaan ja visuaalisuudeltaan vanhentuneet. Näiden syiden vuoksi alueen yrittäjät menettävät vuosittain liiketoimintamahdollisuuksia. Yksi hankkeen tavoitteista on verkkosivujen rakentaminen. Markkinoinnissa on tärkeää myös hyvät kuvat ja sisältö. Useimmilla yrityksillä esimerkiksi majoitusyksiköistä otetut kuvat ovat vanhentuneet ja verkkosivujen sisältö ei vastaa oikeaa tilannetta yrityksen toiminnasta eikä se tue alueen profiloitumista luonto- ja elämysmatkailuun. Matkailun markkinointi on siirtynyt sähköisiin kanaviin ja matkailun varaamista hallitaan nykyisin yleisesti sähköisesti.
Mer information
Program/Fond
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Projektnummer
102271
Startdatum
31.07.2019
Slutdatum
29.06.2021
Är det ett Leader-projekt?
ei
Åtgärd
Utvecklingsprojekt
Underåtgärd
16.3 Samarbete mellan mikroföretag
Typ av åtgärd
Samarbete
Åtgärdens specifierare
Företagsgruppens utvecklingsprojekt (75 procent).
Projektkaraktär
Lokal/Regional
Endast inloggade användare kan kommentera
Logga in Skapa nytt konto