Offentlig projektbeskrivning
I skärgården finns det många duktiga företagre. Företagare som brinner för sitt företagande, för sin omgivning och för skärgårdens helhet. Kaptialstyrkan hos dessa företagare är liten, såväl som tiden för att enkelt kunna koordinera ihop ett bra paket för att marknadsföra utåt. Flera kapitalstarka projekt har genomförts i skärgården de föregående åren, för att nämna några te.x. PortMate, S:t Olof Waterway på Sottunga, Skärgårdsakademin, Smart Marina och SeaStop. Genom projekten har skärgårdens attraktionskraft ökat avsevärt – nu önskar vi att kunna lyfta skärgården, såväl för turister som för potentiella inflyttande. Genom att skapa ett marknadsföringsprojekt i skärgården vill vi skapa en efterlevnadseffekt av de investeringar som gjorts, vill vi på Företagsam Skärgård skapa ett marknadsföringsprojekt för att främja synbarheten och bobarheten i våran fina skärgård. Genom marknadsföringsprojektet hoppas vi kunna främja, lyfta och utveckla skärgårdens företagande genom att göra kampanjer som lyfter skärgården för ålänningar och turister i både tryckt format och i sociala meder, olika kurser i bland annat social media, webbkommunikation, kundbemötande och så vidare. Projektet kommer ha sitt fokus främst på marknadsföring. Projektet söks i enighet som ett allmännyttigt utvecklingsprojekt då det gynnar samtliga företagare i skärgården, höjer den allmänna attraktionsnivån samt har flera goda ringeffekter.
Mer information
Program/Fond
Ahvenanmaan kehittämisohjelma (siirtymäkausi 2021–2022)
Projektnummer
177740
Startdatum
27.08.2021
Slutdatum
30.12.2022
Är det ett Leader-projekt?
kyllä
Åtgärd
Utveckling
Underåtgärd
19.2 Stöd till Leader-projekt
Typ av åtgärd
Leader, Åland
Åtgärdens specifierare
Utveckling, lokalt
Projektkaraktär
Lokal/Regional
Endast inloggade användare kan kommentera
Logga in Skapa nytt konto