Offentlig projektbeskrivning
Hanke auttaa elintarvikealan pieniä yrityksiä kehittämään hyvinvointituotteisiin liittyvän markkinatiedon, uuden raaka-ainetietouden, tuotekehityksen ja valmistusteknologioiden avulla uusia tuotteita ja ratkaisuja, joiden avulla pienet yritykset voivat saavuttaa uutta liiketoimintaa ja parantaa kannattavuuttaan. Hyvinvointituotteita ovat mm. kasvistuotteet, erityisruokavaliotuotteet, ravintolisät, funktionaaliset tuotteet, superfood-tyyppiset tuotteet ja syötävä kosmetiikka (beauty from within). Hankkeen kohderyhmänä ovat maaseudulla sijaitsevat pienet yritykset, joille voidaan tarjota myös yrityskohtaista kehitystyötä. Kaikille avoimiin tilaisuuksiin ovat tervetulleita kaikki yritykset, kehitys- ja tutkimusorganisaatiot sekä muut em. aiheista kiinnostuneet organisaatiot silloin kun ne osana arvoketjua voivat hyödyttää pieniä yrityksiä. Avoimia tilaisuuksia eri puolella Suomea tulee olemaan noin 10-15 kpl, joista osa suuntautuu ulkomaille. Tilaisuuksia järjestetään uusintoina ja koosteina eri maakunnissa yhteistyössä paikallisten toimijoiden kanssa. Hanketta vetää Foodwest Oy ja siinä ovat kumppaneina Into Seinäjoki Oy, Fennopromo Oy (Market Wise-hanke) sekä Turun yliopiston Brahea-keskus (Ruokasektorin koordinaatiohanke). Hankkeen uusi kesto on 2.7.2018-31.1.2021 eli hankkeelle haetaan yhden kuukauden jatkoaikaa.
Mer information
Program/Fond
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Projektnummer
72888
Startdatum
01.07.2018
Slutdatum
30.01.2021
Är det ett Leader-projekt?
ei
Åtgärd
Utvecklingsprojekt
Underåtgärd
16.10 Andra samarbetsprojekt
Typ av åtgärd
Samarbete
Åtgärdens specifierare
Datainsamlingsprojekt, industriell forskning (80 procent).
Projektkaraktär
Riksomfattande projekt
Endast inloggade användare kan kommentera
Logga in Skapa nytt konto