Offentlig projektbeskrivning
Hankkeen tavoitteena on kehittää Kymenlaakson alueelle digitaalisesti asiakaslähtöisiä ja vetovoimaisia, virtuaalisen todellisuuden ja lisätyn todellisuuden tekniikoita kokeilevia ja tarinallistavia matkailukohteita ja -palveluja, jotka palvelevat niin omatoimimatkailijoita kuin erilaisia, opasvetoisia matkailuryhmiä - ja luonnollisesti myös alueen matkailuyrittäjiä. Hankkeen keskiössä on erityisesti kohteiden ja palvelujen digitaalinen tuotteistaminen ja tarinallistaminen pääasiassa AR / VR -tekniikoita hyödyntäen, mutta myös muut digitaalisuuden mahdollisuudet huomioon ottaen asiakkaan kulutusprosessin aikana. Hankkeen lopputuloksena on myös aikaansaada mielenkiintoinen ja asiakkaan polun kulutusvaihetta saumattomasti palveleva digitaalinen kohdetarjooma, joka tukee myös yritysten ns. offline-toimintoja ja houkuttelee kävijöitä sekä kotimaasta että ulkomailta. Hankkeeseen osallistuvat yritykset saavat tietouden lisäksi erilaisia digikokeiluja ja -pilotteja käyttöönsä. Laajimmillaan nämä on toteutettu prosessinomaisesti asiakas- ja sidosryhmäpalautetta hyödyntäen ja suppeimmillaan osallistumisen on rajoittunut aihetta avaavaan seminaariin tai opintoretkeen digiratkaisuja hyödyntävään kohteeseen. Tulevan aluekehittämisen näkökulmasta hankkeessa kerätään tietoa tarpeista ja haasteista sekä luotu malli tuleviin kehittämisprojekteihin ja ohjeeksi ostamiseen. Lisäksi luodaan digitaalisia ¿valmiselementtejä¿, joita voidaan hyödyntää tulevissa kehittämisprojekteissa.
Mer information
Program/Fond
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Projektnummer
101919
Startdatum
31.08.2019
Slutdatum
28.12.2023
Är det ett Leader-projekt?
ei
Åtgärd
Utvecklingsprojekt
Underåtgärd
16.2 Pilotering och utveckling av nya produkter och metoder inom bioekonomi
Typ av åtgärd
Samarbete
Åtgärdens specifierare
Datainsamlingsprojekt, industriell forskning (80 procent).
Projektkaraktär
Lokal/Regional
Endast inloggade användare kan kommentera
Logga in Skapa nytt konto