Offentlig projektbeskrivning
Toteutusaika 15.12.2015 - 31.12.2017 Voimaa Pirkanmaan matkailuun -hankkeen lähtökohtina ovat Suomen matkailustrategia, Pirkanmaan elämystalouden strategia, Visit Finlandin katto-ohjelmat ja Pirkanmaan matkailuyritysten toiveet. Tavoite Tavoitteena on matkailuelinkeinon kehittäminen Pirkanmaalla, kansainvälistyminen, maakunnan tunnettuuden lisääminen kotimaassa ja kansainvälisesti sekä erityisesti maaseudun elinvoimaisuuden kasvattaminen. Lopullisena tavoitteena on maakunnan matkailutulon kasvattaminen. Kivijalka Kivijalkana ovat Pirkanmaan matkailun neljä K:ta kulttuuri, kakara, kokoukset kauppa Tuotekehityksen ja viestinnän läpikäyvät teemat - luonto ja hiljaisuus vastapainona hektisyyteen ja kaupunkielämään - suomalainen elämäntapa - suomalainen ruoka, lähiruoka, metsän ja veden antimet - sauna ja muut hyvinvointiin liittyvät palvelut - luovat alat, mm. kulttuurituotanto, käsityöt, design - näkyvyys sosiaalisessa mediassa ja muu digitaalisuuden hyödyntäminen - kestävä ja vähähiilinen tarjonta, ekologiset ratkaisut Toteutus - uusien, laatukriteerit täyttävien tuotekokonaisuuksien aikaansaaminen maakunnan laajuisesti Visit Finlandin tuoteteemoilla - jakelu- ja markkinointikanavien etsiminen eri yhteistyökumppaneiden kanssa kotimaassa ja kansainvälisesti (matkanjärjestäjät, mediat, lentoyhtiöt ym.) - huolehtiminen siitä, että laadukkaat tuotteet pääsevät maakunnan olemassa oleviin sähköisiin kanaviin ja sosiaalisen median kanaviin. Hankkeelle ei perusteta omia nettisivuja eikä some-kanavia - benchmarkkaus eli muilta oppiminen ja tiedon viestiminen yrityksiin - kehittämistä, koulutusta, mm. Tuunaa tuotteesi -työpajat, some-koulutusta, Trip Advisor ym. suosittelutyökalut haltuun, kansainvälistymiskoulutusta (lehdistö- ja blogistivierailut, matkanjärjestäjäyhteistyö ja maakunnan tunnettuuden lisääminen) Hankkeen budjetti on noin 250 000 /v, ja varsinaisia toimenpiteitä tekemään palkataan 1,4 henkilöä. Lisäksi 20 % työpanos hallinnointia varten.
Mer information
Program/Fond
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Projektnummer
16190
Startdatum
01.02.2016
Slutdatum
18.06.2019
Är det ett Leader-projekt?
ei
Åtgärd
Utvecklingsprojekt
Underåtgärd
16.3 Samarbete mellan mikroföretag
Typ av åtgärd
Samarbete
Åtgärdens specifierare
Datainsamlingsprojekt, industriell forskning (80 procent).
Projektkaraktär
Lokal/Regional
Endast inloggade användare kan kommentera
Logga in Skapa nytt användarkonto