Hanke
Utvecklingsprojekt - 16190

Voimaa Pirkanmaan matkailuun

SASKY koulutuskuntayhtymä

31.01.2016 - 18.06.2019

Avslutat

Julkinen hankekuvaus

Toteutusaika 15.12.2015 - 31.12.2017 Voimaa Pirkanmaan matkailuun -hankkeen lähtökohtina ovat Suomen matkailustrategia, Pirkanmaan elämystalouden strategia, Visit Finlandin katto-ohjelmat ja Pirkanmaan matkailuyritysten toiveet. Tavoite Tavoitteena on matkailuelinkeinon kehittäminen Pirkanmaalla, kansainvälistyminen, maakunnan tunnettuuden lisääminen kotimaassa ja kansainvälisesti sekä erityisesti maaseudun elinvoimaisuuden kasvattaminen. Lopullisena tavoitteena on maakunnan matkailutulon kasvattaminen. Kivijalka Kivijalkana ovat Pirkanmaan matkailun neljä K:ta kulttuuri, kakara, kokoukset kauppa Tuotekehityksen ja viestinnän läpikäyvät teemat - luonto ja hiljaisuus vastapainona hektisyyteen ja kaupunkielämään - suomalainen elämäntapa - suomalainen ruoka, lähiruoka, metsän ja veden antimet - sauna ja muut hyvinvointiin liittyvät palvelut - luovat alat, mm. kulttuurituotanto, käsityöt, design - näkyvyys sosiaalisessa mediassa ja muu digitaalisuuden hyödyntäminen - kestävä ja vähähiilinen tarjonta, ekologiset ratkaisut Toteutus - uusien, laatukriteerit täyttävien tuotekokonaisuuksien aikaansaaminen maakunnan laajuisesti Visit Finlandin tuoteteemoilla - jakelu- ja markkinointikanavien etsiminen eri yhteistyökumppaneiden kanssa kotimaassa ja kansainvälisesti (matkanjärjestäjät, mediat, lentoyhtiöt ym.) - huolehtiminen siitä, että laadukkaat tuotteet pääsevät maakunnan olemassa oleviin sähköisiin kanaviin ja sosiaalisen median kanaviin. Hankkeelle ei perusteta omia nettisivuja eikä some-kanavia - benchmarkkaus eli muilta oppiminen ja tiedon viestiminen yrityksiin - kehittämistä, koulutusta, mm. Tuunaa tuotteesi -työpajat, some-koulutusta, Trip Advisor ym. suosittelutyökalut haltuun, kansainvälistymiskoulutusta (lehdistö- ja blogistivierailut, matkanjärjestäjäyhteistyö ja maakunnan tunnettuuden lisääminen) Hankkeen budjetti on noin 250 000 /v, ja varsinaisia toimenpiteitä tekemään palkataan 1,4 henkilöä. Lisäksi 20 % työpanos hallinnointia varten.

Lisätiedot

Ohjelma/Rahasto

Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014 - 2020

Hankenumero

16190

Aloituspäivämäärä

31.01.2016

Loppumispäivämäärä

18.06.2019

Onko Leader

ei

Toimenpide

Utvecklingsprojekt

Alatoimenpide

16.3 Samarbete mellan mikroföretag

Toimenpiteen tyyppi

Samarbete

Toimenpiteen tarkenne

Datainsamlingsprojekt, industriell forskning (80 procent).

Hankeluonne

Lokal/Regional

Erityistavoite

4

Asiasanat

Internationell/Internationalisering
aktivitetsturism
matturism
må bra-turism
närproducerad mat
nätverk
turism

Ajankohtaista hankkeesta

Hankkeen yhteyshenkilöt