Julkinen hankekuvaus
Markkinoinnin ja myynnin ala on viime vuosina muuttunut eniten koko historiansa aikana muutosvauhdin kiihtyessä edelleen. Markkinat globalisoituvat, markkinoinnin ja myynnin suunnittelu sekä toteutus vaativat yhä enemmän tietoa, luovuutta ja oivallusta. Nopeasti kehittyvä teknologia muuttaa nykypäivän markkinointia ja myyntiä perustavanlaatuisesti tavalla, johon yritysten odotetaan vastaavan. Yritysten liiketoiminnassa markkinoinnin ja myynnin merkitys näyttää kasvavan. Maaseutualueiden pk-yritykset ovat huolissaan kyvystä pysyä mukana kehityksessä, mutta toisaalta tiedostavat myös mahdollisuuden muutoksessa. Markkinointifiksaamo-hankkeen tavoitteena on auttaa yrittäjää ymmärtämään modernin, yrityskasvua tukevan markkinointi- ja myyntimallin salat, hyödyntämään osaamista yrityksen käytännön tekemisessä ja innostamaan myös henkilöstöä aktiiviseen markkinointi- ja myyntityöhön niin, että saadaan myynnin ja markkinoinnin koko potentiaali käyttöön. Pidemmällä aikavälillä hankkeen toimenpiteet nostavat maaseutualueiden pk-yritysten myynti- ja markkinointiosaamisen tasoa, mikä edesauttaa kasvua, vahvistaa yritysten asemaa ja kilpailukykyä niin kansallisilla kuin globaaleillakin markkinoilla.
Lisätiedot
Ohjelma/Rahasto
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Hankenumero
41776
Aloituspäivämäärä
30.04.2017
Loppumispäivämäärä
27.02.2019
Onko kyseessä Leader-hanke?
ei
Toimenpide
Kehittämishanke
Alatoimenpide
1.1 Ammatillinen koulutus ja tietojen hankkiminen
Toimenpiteen tyyppi
Koulutus ja tiedonvälitys
Toimenpiteen tarkenne
Koulutus, joka kohdistuu rajatulle määrälle muita yrityksiä kuin maa- ja metsätalousyrityksiä (yritysryhmähanke 75 %)
Hankeluonne
Paikallinen/Alueellinen
Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida
Kirjaudu sisään Luo uusi tili