Julkinen hankekuvaus
Luontoympäristö, pohjoisen eksotiikka ja luonnontuotteiden erityislaatuisuus luovat mahdollisuuksia menestystuotteiden kehittämiseen Aasian markkinoille. Suomalaiset premium -tuotteet sopivat vietäväksi ostovoimaisiin ja korkealaatuista ruokaa arvostaviin maihin, kuten Japaniin. Hankealueella on suuri kaupallinen resurssi käytössään pohjoiseen ympäristöön sopeutuneessa elintarviketuotannossa ja luonnonkeruutuotteissa. Hankkeen tavoitteena on alueen elintarviketuotannon elinvoimaisuuden edistäminen yritysten kansainvälistymismahdollisuuksia parantamalla. Hankkeessa tehdään markkinaselvitys, jonka perusteella haetaan potentiaalisia japanilaisia yhteistyökumppaneita. Keväällä 2021 yritykset tekevät tutustumis- ja tiedonkeruumatkan Japaniin FOODEX -messuille. Matkan tarkoituksena on lisäksi tavata selvityksen perusteella valikoituneita yhteistyötahoja Tokiossa sekä testata yritysten tuotteiden vastaanottoa Japanissa ja saada arvokasta palautetta tuotekehitykseen. Hankkeen toteuttaja on Naturpolis Oy ja yritysryhmään kuuluvat Juustokievari Oy, LAromit Oy, Niemitalon Juustola Oy, Polar Goods Oy ja Riipisen Riistaherkut Oy. Hankkeen kokonaiskustannusarvio on 43 842 € ja se toteutetaan ajalla 1.11.2020 – 30.4.2021.
Lisätiedot
Ohjelma/Rahasto
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Hankenumero
116888
Aloituspäivämäärä
31.10.2020
Loppumispäivämäärä
30.11.2023
Onko kyseessä Leader-hanke?
ei
Toimenpide
Kehittämishanke
Alatoimenpide
16.2 Uusien tuotteiden ja menetelmien kehittäminen
Toimenpiteen tyyppi
Yhteistyö
Toimenpiteen tarkenne
Yritysryhmän kehittämishanke (75 %)
Hankeluonne
Paikallinen/Alueellinen
Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida
Kirjaudu sisään Luo uusi tili