Offentlig projektbeskrivning
Hankkeessa Lappeenrannan elinkeinoyhtiö Wirma Lappeenranta Oy (hankkeen hallinnoija) ja kolme matkailualan pientä majoitus- ja ohjelmapalveluita tarjoavaa yritystä kehittävät ja markkinoivat yhdessä omia ja yhteisiä matkailutuotteitaan ja tuotepakettejaan eri kansainvälisille ja myös kotimaisille kohderyhmille ja eri vuodenajoille. Tavoitteena on kehittää nykyistä kesään painottuvaa liiketoimintaa ympärivuotiseksi ja siten mahdollistaa yrittäjien työllistyminen ympärivuotisesti sekä parantaa mahdollisuuksia palkata lisähenkilökuntaa ja työllistää yhteistyökumppaneita sekä myös muita alueen palvelun tuottajia. Toiminnan saaminen ympärivuotiseksi vaatii hyvää monipuolista tuotteistamista ja ennen kaikkea se vaatii tehokasta markkinointia sekä myyntikanavien parantamista ja uusien luomista. Tämän hankkeen yksi keskeisin tavoite on löytää kansainvälisiltä messuilta ja workshopeista kumppaneiksi ulkomaisia matkanjärjestäjiä ja -toimistoja, jotka ottavat myyntiin varsinkin syksyyn-, talveen- ja kevääseen painottuvia matkailutuotteitamme. Monipuolistuneen, laadukkaan tuotevalikoiman ja tehostuneen markkinoinnin myötä yritykset kansainvälistyvät ja pyrkivät vastaamaan myös Ryanairin lennoilla Lappeenrantaan saapuvien yksittäisten matkailijoiden palvelutarpeisiin. Ollakseen kiinnostava matkakohde, Lappeenrannasta täytyy löytyä mielenkiintoista tekemistä ja mielenkiintoisia palveluita ympärivuotisesti. Yritykset pyrkivät laajentamaan yhteistyötä Geopark Saimaan kanssa. Geopark on mahdollisuus yrityksille toimintaympäristönä ja väylänä asiakashankintaan. Geopark yhteistyö edellyttää toimimana kestävän kehityksen mukaisesti. Hankeyritykset kehittävät toimintojana ympäristöystävällisemmäksi ja resurssiviisaaksi. Nämä toimenpiteet ovat samalla kustannustehokkuutta parantavia.
Mer information
Program/Fond
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014 - 2020
Projektnummer
123116
Startdatum
25.02.2020
Slutdatum
30.12.2022
Är det ett Leader-projekt?
ei
Åtgärd
Utvecklingsprojekt
Underåtgärd
16.3 Samarbete mellan mikroföretag
Typ av åtgärd
Samarbete
Åtgärdens specifierare
Företagsgruppens utvecklingsprojekt (75 procent).
Projektkaraktär
Lokal/Regional
Endast inloggade användare kan kommentera
Logga in Skapa nytt konto