Hanke Kehittämishanke - 14826 Flavours of Kuusamo Lapland Koillis-Suomen kehittämisyhtiö Naturpolis Oy 01.01.2016 - 08.04.2020 Päättynyt Hankkeen tiedot Ajankohtaista Yhteyshenkilöt Keskustelu Julkinen hankekuvaus Flavours of Kuusamo Lapland on kuuden kuusamolaisen matkailuyrityksen kolmivuotinen kehittämishanke. Hankkeella pyritään tukemaan alueen matkailun omaleimaisia kärkituotteita, joiden avulla alue pystyy erikoistumaan ja erottautumaan muista matkakohteista. Lisäksi kasvua haetaan matkailun ympärivuotisuuden edistämiseen ja kesään soveltuvien matkailutuotteiden ja -palveluiden saamiseen myyntiin uusille/oikeille kohderyhmille kullekin parhaiten soveltuvilla tavoilla tuotettuina ja markkinoituina. Tämä vaatii tietoa ja osaamista eri kohdemaista ja kulttuureista sekä menetelmistä, joilla valitut kohderyhmät parhaiten tavoitetaan. Sähköiset myyntikanavat nousevat tulevaisuudessa entistä merkittävämpään asemaan matkailumyynnissä, joten niiden kehityksessä on oltava mukana. Hankkeella on kolme toisiaan tukevaa päätavoitetta: 1. Kansainvälisyysosaamisen lisääminen, uusien kohdealueiden pilotointi ja vanhojen vahvistaminen 2. Ympärivuotisuuden kehittäminen erityisesti special interest -tarjontaan panostamalla 3. Uusien markkinointimenetelmien ja jakelu-/myyntikanavien testaus Lisätiedot Ohjelma/Rahasto Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020 Hankenumero 14826 Aloituspäivämäärä 01.01.2016 Loppumispäivämäärä 08.04.2020 Onko kyseessä Leader-hanke? ei Toimenpide Kehittämishanke Alatoimenpide 16.3 Mikroyritysten yhteistyö Toimenpiteen tyyppi Yhteistyö Toimenpiteen tarkenne Yritysryhmän kehittämishanke (75 %) Hankeluonne Paikallinen/Alueellinen Asiasanat Kansainvälisyys/kansainvälistyminen Tuotekehitys aktiviteettimatkailu hyvinvointimatkailu matkailu ruokamatkailu yritysryhmän kehittäminen Ajankohtaista hankkeesta Hankkeen yhteyshenkilöt Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida Kirjaudu sisään Luo uusi tili Hankkeen tiedot ELY-keskus Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus Toteutuskunta KUUSAMO Julkisen rahoituksen osuus: 75,00 % Jaa: