Julkinen hankekuvaus
Satakunnan matkailun kansainvälistymishanke on yhteistyöhanke, missä edistetään maaseutualueen pienten yritysten kansainvälistä kasvua, kannustetaan yrityksiä yhteistyöhön sekä tiiviiseen kumppanuuteen kansainvälisten matkailijoiden houkuttelemiseksi alueelle. Kansainvälisen matkailun kehittäminen etenee hankkeessa suunnitelmallisesti kohdemarkkinoiden valitsemisesta ja yritysten markkinatiedon lisäämisestä kansainvälisille markkinoille sopivien matkailupalvelujen kokoamisesta, sisältömarkkinointiin ja myynninedistämiseen sekä myyntiin. Hankkeessa myös pyritään etsimään ja testaamaan uusia resurssitehokkaita ja innovatiivisia menetelmiä kohdemaiden markkinoiden saavuttamisessa, mutta käytetään myös perinteisiä menetelmiä messuista workshoppeihin sekä matkanjärjestäjä- ja mediavierailuihin. Yhteistyöverkoston yrityksiä kannustetaan kasvuun ja kehittymiseen sekä sparrataan kannattavampaan yritystoimintaan ja uusien liiketoimintamahdollisuuksien tunnistamiseen. Yrityksiä kannustetaan myös hyödyntämään digitalisaation mahdollisuudet yritysten toiminnassa. . Hanke vahvistaa Satakunnan maaseudun vetovoimaisuutta ja kilpailukykyä kansainvälisenä matkailukohteena. Hankkeen tavoitteena on lisätä Satakuntaan suuntautuvaa kansainvälistä matkailua ja satakuntalaisten matkailun mikroyrittäjien kansainvälistymistä verkostomaisen toiminnan avulla.
Lisätiedot
Ohjelma/Rahasto
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Hankenumero
83949
Aloituspäivämäärä
31.12.2018
Loppumispäivämäärä
30.12.2024
Onko kyseessä Leader-hanke?
ei
Toimenpide
Kehittämishanke
Alatoimenpide
16.3 Mikroyritysten yhteistyö
Toimenpiteen tyyppi
Yhteistyö
Toimenpiteen tarkenne
Tiedonhankintahanke, teollinen tutkimus (tuki 80 %)
Hankeluonne
Paikallinen/Alueellinen
Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida
Kirjaudu sisään Luo uusi tili