Julkinen hankekuvaus
Hanke auttaa elintarvikealan pieniä yrityksiä kehittämään hyvinvointituotteisiin liittyvän markkinatiedon, uuden raaka-ainetietouden, tuotekehityksen ja valmistusteknologioiden avulla uusia tuotteita ja ratkaisuja, joiden avulla pienet yritykset voivat saavuttaa uutta liiketoimintaa ja parantaa kannattavuuttaan. Hyvinvointituotteita ovat mm. kasvistuotteet, erityisruokavaliotuotteet, ravintolisät, funktionaaliset tuotteet, superfood-tyyppiset tuotteet ja syötävä kosmetiikka (beauty from within). Hankkeen kohderyhmänä ovat maaseudulla sijaitsevat pienet yritykset, joille voidaan tarjota myös yrityskohtaista kehitystyötä. Kaikille avoimiin tilaisuuksiin ovat tervetulleita kaikki yritykset, kehitys- ja tutkimusorganisaatiot sekä muut em. aiheista kiinnostuneet organisaatiot silloin kun ne osana arvoketjua voivat hyödyttää pieniä yrityksiä. Avoimia tilaisuuksia eri puolella Suomea tulee olemaan noin 10-15 kpl, joista osa suuntautuu ulkomaille. Tilaisuuksia järjestetään uusintoina ja koosteina eri maakunnissa yhteistyössä paikallisten toimijoiden kanssa. Hanketta vetää Foodwest Oy ja siinä ovat kumppaneina Into Seinäjoki Oy, Fennopromo Oy (Market Wise-hanke) sekä Turun yliopiston Brahea-keskus (Ruokasektorin koordinaatiohanke). Hankkeen uusi kesto on 2.7.2018-31.1.2021 eli hankkeelle haetaan yhden kuukauden jatkoaikaa.
Lisätiedot
Ohjelma/Rahasto
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Hankenumero
72888
Aloituspäivämäärä
01.07.2018
Loppumispäivämäärä
30.01.2021
Onko kyseessä Leader-hanke?
ei
Toimenpide
Kehittämishanke
Alatoimenpide
16.10 Muut yhteistyöhankkeet
Toimenpiteen tyyppi
Yhteistyö
Toimenpiteen tarkenne
Tiedonhankintahanke, teollinen tutkimus (tuki 80 %)
Hankeluonne
Valtakunnallinen hanke
Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida
Kirjaudu sisään Luo uusi tili