Julkinen hankekuvaus
Hankkeen tarkoituksena on hyödyntää virtuaalitekniikkaa uudella tavalla Liiverin alueen ja sen kylien kehittämisessä ja kansainvälisen tunnettuuden lisäämisessä. Lähtökohtana on, että yhteistyönä kolmen kilpailutetun Liiverin alueen kylän ja Seinäjoen ammattikorkeakoulun kanssa suunnitellaan ja rakennetaan "pelityyppinen tuote/sovellus, virtuaalinen 3D-kyläkävely", jolla voidaan edistää uudella tavalla kylien aktiviteettia, kansallista ja kansainvälistä tunnettuutta ja vetovoimaisuutta. SeAMK Tekniikan Cave-sovelluksen hyödyntäminen on osa hanketta. Hankkeella halutaan vastata kylien kehittämiseen kehittämällä uudenlaisia ratkaisuja, joilla Liiverin alueen kylät voivat edistää oman kylänsä tärkeinä pitämiensä asioiden ja kohteiden tunnettuuden ja samalla kylän vetovoimaisuuden parantamista modernin teknologian avulla. Lisäksi hanke kannustaa kylien koululaisia ja opettajia vapaaehtoisesti iltaisin hanketapahtumiin tutustumaan, kuinka uutta digiteknologiaa voidaan käytännössä hyödyntää oman kylän kehittämisessä ja elävöittämisessä. SeAMK Elintarvike ja maatalouden yksikkö johtaa 1,5 vuotta kestävää hanketta Ilmajoella vuoden 2017 alusta lukien. Hanke testaa ja pilotoi kylien kanssa uuden virtuaalikyläkonseptin. Kolmen kylän virtuaalikyläkonseptit jäävät elämään, ja ovat monistettavissa myös muiden Leader-alueiden ja kylien käyttöön.
Lisätiedot
Ohjelma/Rahasto
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Hankenumero
19471
Aloituspäivämäärä
01.01.2017
Loppumispäivämäärä
15.01.2020
Onko kyseessä Leader-hanke?
kyllä
Toimenpide
Kehittämishanke
Alatoimenpide
7.3 Laajakaistainfrastruktuuri ja sähköiset palvelut
Toimenpiteen tyyppi
Maaseudun palvelujen ja kylien kehittäminen
Toimenpiteen tarkenne
Laajakaistainfrastruktuuri ja sähköiset palvelut, kehittäminen
Hankeluonne
Paikallinen/Alueellinen
Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida
Kirjaudu sisään Luo uusi tili