Offentlig projektbeskrivning
Digitaalinen liiketoiminta, ja sosiaalinen media sen osana, on noussut vahvasti esille viime aikoina. Sosiaalisen median käyttö lisääntyy jatkuvasti yritysten ja organisaatioiden viestinnässä ja markkinoinnissa. Ne tarjoavat yhdessä mm. uudenlaisia keinoja vastata asiakkaiden tarpeisiin, markkinoida tuotteita ja lisätä näkyvyyttä. Pienenkin maaseutualueella toimivan yrityksen on tärkeää pohtia, millaista etua sähköisen liiketoiminnan käyttöönotosta voisi olla oman yrityksen kannalta kiristyvässä kilpailussa sekä sitä, miten tarjolla olevia työkaluja ja kanavia voisi hyödyntää tarkoituksenmukaisesti oman liiketoiminnan tehostamisessa. Moni maaseudun yrittäjä kuitenkin arastelee sosiaalisen median käyttöönottoa ja pää menee helposti pyörälle digiviidakossa. Hankkeen toisena kohderyhmänä on alueen yrittäjien lisäksi Kauhavan ja Härmän lukioiden sekä muut Aisaparin alueella olevien lukioiden opiskelijat. Ideana on, että molemmat osapuolet; yrittäjät ja opiskelijat voivat oppia toisiltaan. Lukiolaiset tuovat hankkeeseen omaa digiosaamistaan ja uusia näkökulmia ja samalla he pääsevät tutustumaan paikallisiin yrittäjiin ja käytännön yritystoimintaan osana yrittäjyyskasvatuksen opintojaan, joilla on merkittävä rooli yrittäjyyden lisäämisessä. Hankkeen tavoitteena on Aisapari ry:n alueella toimivien maaseutuyrittäjien digitaalisen liiketoimintaosaamisen ja tieto-taidon lisääminen, jonka kautta yrittäjälle muodostuu kokonaiskäsitys oman liiketoiminnan kannalta tehokkaimmista kanavista sekä siitä, mitä niiden jatkuva käyttäminen vaatii. Hankkeen aikana opitaan käyttämään digitaalisia kanavia ja työkaluja, sekä jaetaan osaamispääomaa yrittäjien ja lukiolaisten kesken.
Mer information
Program/Fond
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Projektnummer
9757
Startdatum
01.08.2015
Slutdatum
10.04.2019
Är det ett Leader-projekt?
kyllä
Åtgärd
Utvecklingsprojekt
Underåtgärd
1.1 Yrkesutbildning och inhämtande av uppgifter
Typ av åtgärd
Utbildning och information
Åtgärdens specifierare
Utbildning som riktar sig till mikro- och små företag som är verksamma inom annan bransch än primär jordbruksprod/förädling av jordbruksprod. /saluföring / mikro- och små företag inom skogsbruk(70 %)
Projektkaraktär
Lokal/Regional
Endast inloggade användare kan kommentera
Logga in Skapa nytt konto