Offentlig projektbeskrivning
Kainuun Etu Oy:n hallinnoiman Herkut Helsinkiin hankkeen ykkösvaiheen (1.1.2012-31.1.2014) ja hankkeen kakkosvaiheen (1.2.2014-31.8.2014) tavoitteena oli edesauttaa ja kannustaa kainuulaisten elintarvikeyrtysten pääsyä Etelä-Suomen markkinoille, verkostona toimien. Hankkeeseen osallistui 16 yritystä ja lisäksi satunnaisesti eri tapahtumissa mukana oli 6 muuta yritystä. Nyt esitettävän, kuuden yrityksen yhteisen yritysryhmähankkeen tavoitteet voidaan jakaa viiteen päätavoitteeseen: 1) Hankkeen tavoitteena on kartoittaa seuraavat, osittain uudet kohdealueet ja selvittää heidän erityistarpeensa tuotteisiin liittyen: - HoReCa -alan kohteet Helsingissä, Tampereella, Turussa, Jyväskylässä, Oulussa, Kuusamossa, Kuopiossa, Iisalmessa - Elintarvike- ja luontaistuotekaupat - Suurtalouskeittiöt - Tukkuliikkeet 2) Hankkeen tavoitteena on löytää parhaat ja edullisimmat logistiikkaratkaisut edesauttamaan elintarviketuotteiden taloudellista kuljetusta Kainuusata kohdealueille. 3) Hankkeen tavoitteena on saada aikaan hankeyritysten välinen toimintatapasuunnitelma tuotteiden ja palvelujen tarjoamisesta ja tuottamisesta valituille kohdemarkkinoille. Toimintatapasuunnitelma koostuu mm. tiedonkulku-, materiaalihankinta-, valmistus-, lähetys-, laskutus- ja muista toimenpiteissä kerrotuista erillisistä suunnitelmista. 4) Hankkeen tavoitteena on selvittää yhteisen myyntiverkosto mahdollisuudet. Selvitetään yhteisen myyntiyhtiön tai myyntiedustajan ja yhteisen verkkokaupan perustamisen edellytykset. 5) Hankkeen tavoitteena on tutkia erilaisten tuotekonseptien löytäminen osallistuvien yritysten kesken, kaupallisten toimijoiden ja kolmannen osapuolen kanssa. Esimerkiksi ruokalistat resepteineen kahviloihin, ravintoloihin jne. Tuloksia seurataan projektipäällikön laatiman ja yhdessä hyväksytyn toimintasuunnitelman aikataulutuksen mukaisin tavoittein kuukausittain.
Mer information
Program/Fond
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Projektnummer
27060
Startdatum
29.05.2016
Slutdatum
02.01.2019
Är det ett Leader-projekt?
ei
Åtgärd
Utvecklingsprojekt
Underåtgärd
16.2 Pilotering och utveckling av nya produkter och metoder inom bioekonomi
Typ av åtgärd
Samarbete
Åtgärdens specifierare
Företagsgruppens utvecklingsprojekt (75 procent).
Projektkaraktär
Lokal/Regional
Endast inloggade användare kan kommentera
Logga in Skapa nytt konto