Offentlig projektbeskrivning
Hankkeen ydinasiana on kehittää alueelle toimiva lähiruokakonsepti. Lähiruoka-ajattelu oli vielä vähän aikaa sitten puheiden tasolla, mutta nyt se on alkanut jo konkretisoitua tekoihin. Kauppaketjujen halpuuttamisen rinnalla tahtoo unohtua se, että ihmiset ovat nyt ja tulevaisuudessa entistä laatutietoisempia ja heille pelkkä tuotteen hinta ei ole ollenkaan se ratkaiseva tekijä ostopäätöksiä tehdessä. Nykyajan kuluttajat haluavat varmistua siitä, että mitä he ja heidän perheensä syö. On kiistaton tosiasia, että kuluttajat haluavat lähituotteita. Kuluttajien kiinnostus ja arvostus pientuottajien ja lähituottajien tuotteisiin on lisääntynyt. Monesti kuulee kysyttävän mistä lähiruokaa saa eikä lähiruoka edes välttämättä erotu ostajalle riittävän selkeästi suurten markettien tavaramäärän seas-ta. Lähiruoan saatavuus ja markkinointi on edelleen ongelmallista. Nykyisin useat tilat harjoittavat suoramyyntiä mahdollisuuksien rajoissa. Viimeisimmän tiedon mukaan myös MTK on lähtenyt tukemaan tätä kehitystä perustamalla verkkokau-pan. Ruotsista alkunsa saaneet nk. rekoruokapiirit ovat myös lisääntymässä. Sosiaalinen media on luonut tällekin toiminnalle mahdollisuuden joka kehittyy kaiken aikaa. Tässä hankkeessa pyritään yhdistämään internet ja kivijalkaliike mutkattomasti yhteen. Sidotaan ns. irrallaan olevat lankojen päät yhteen.
Mer information
Program/Fond
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Projektnummer
35598
Startdatum
31.10.2016
Slutdatum
25.03.2019
Är det ett Leader-projekt?
kyllä
Åtgärd
Utvecklingsprojekt
Underåtgärd
7.4 Service på landsbygden
Typ av åtgärd
Service på landsbygden och utveckling av byar
Åtgärdens specifierare
Landsbygdsservice, utveckling
Projektkaraktär
Lokal/Regional
Endast inloggade användare kan kommentera
Logga in Skapa nytt konto