Offentlig projektbeskrivning
Tällä hetkellä ei löydy tarkkaa tietoa siitä miten tuottajat hyödyntävät digitalisen markkinoinnin työkaluja, sosiaalista mediaa ja mitkä ovat heidän kehittämistarpeensa näiden työkalujen käyttöön otossa ja sisällön tuotannossa. Tiedetään että Reko-ringit toimivat suljettujen facebook ryhmien kautta, mutta ei esim tiedetä miten tuottajat kokevat tämän tilausmuodon käytännöllisyyden tai käyttöön liittyvät haasteet. On kuitenkin selkeää että digitalisen markkinoinnin maksimaalinen hyödyntäminen edistäisi parhaiten lähiruuan myynnin kehittymistä suotuisaan suuntaan, joka lisää maatalouden kannattavuutta, kunhan toiminta on hyvin organisoitu, käyttö mahdollisimman sujuvaa ja minimaalisesti aikaa vievää. Hankkeen tavoitteena on kartoittaa digitaalisen markkinoinnin ja sosiaalisen median käytön aste Uusmaalaisten tuottajien keskuudessa jotka myyvät tuotteensa suoraan kuluttajalle tai harkitsevat suoramyynnin aloittamista. Käytön lisäämiseksi ja kynnyksen madaltamiseksi kartoitetaan myös heidän kehitystarpeensa, eli mitkä ovat digitaalisen markkinoinnin käytön esteet ja haasteet, sekä millä menetelmillä kehitystarpeisiin voitaisiin parhaiten vastata.
Mer information
Program/Fond
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Projektnummer
19444
Startdatum
29.02.2016
Slutdatum
05.02.2019
Är det ett Leader-projekt?
ei
Åtgärd
Utvecklingsprojekt
Underåtgärd
16.4 Korta distributionskedjor för livsmedel
Typ av åtgärd
Samarbete
Åtgärdens specifierare
Projekt som inte omfattar statligt stöd (100 procent)
Projektkaraktär
Lokal/Regional
Endast inloggade användare kan kommentera
Logga in Skapa nytt konto