Projekt
Utvecklingsprojekt - 19444

SOME – uhka vai mahdollisuus?

Svenska lantbrukssällskapens förbund rf

29.02.2016 - 05.02.2019

Avslutat

Offentlig projektbeskrivning

Tällä hetkellä ei löydy tarkkaa tietoa siitä miten tuottajat hyödyntävät digitalisen markkinoinnin työkaluja, sosiaalista mediaa ja mitkä ovat heidän kehittämistarpeensa näiden työkalujen käyttöön otossa ja sisällön tuotannossa. Tiedetään että Reko-ringit toimivat suljettujen facebook ryhmien kautta, mutta ei esim tiedetä miten tuottajat kokevat tämän tilausmuodon käytännöllisyyden tai käyttöön liittyvät haasteet. On kuitenkin selkeää että digitalisen markkinoinnin maksimaalinen hyödyntäminen edistäisi parhaiten lähiruuan myynnin kehittymistä suotuisaan suuntaan, joka lisää maatalouden kannattavuutta, kunhan toiminta on hyvin organisoitu, käyttö mahdollisimman sujuvaa ja minimaalisesti aikaa vievää. Hankkeen tavoitteena on kartoittaa digitaalisen markkinoinnin ja sosiaalisen median käytön aste Uusmaalaisten tuottajien keskuudessa jotka myyvät tuotteensa suoraan kuluttajalle tai harkitsevat suoramyynnin aloittamista. Käytön lisäämiseksi ja kynnyksen madaltamiseksi kartoitetaan myös heidän kehitystarpeensa, eli mitkä ovat digitaalisen markkinoinnin käytön esteet ja haasteet, sekä millä menetelmillä kehitystarpeisiin voitaisiin parhaiten vastata.

Mer information

Program/Fond

Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020

Projektnummer

19444

Startdatum

29.02.2016

Slutdatum

05.02.2019

Är det ett Leader-projekt?

ei

Åtgärd

Utvecklingsprojekt

Underåtgärd

16.4 Korta distributionskedjor för livsmedel

Typ av åtgärd

Samarbete

Åtgärdens specifierare

Projekt som inte omfattar statligt stöd (100 procent)

Projektkaraktär

Lokal/Regional

Aktuellt om projektet

Projektets kontaktpersoner