Kädentaitoyhdistys Kätsy ry järjestää Naisten päivän messut maaliskuun alkupuolella Forssan työväentalolla.
Lounais-Hämeen alueella on paljon pienyrittäjiä ja käsityöläisiä, joille haluamme luoda tilaisuuden tuoda tuotteitaan ja osaamistaan esille.
Yhteenveto hankkeesta
Järjestimme 9 - 10.3 2024 NaistenPäivän messut, johon saimme runsaasti esittelijöitä paikalle. Suurin osa heistä oli paikallisia pienyrittäjiä ja yksityisiä myyjiä. Mukana oli myös kaksi 4H-yrittäjää. Asiakasmarkkinointi onnistui myös hyvin, joten myyjät olivat tapahtumassa saamaansa...
Järjestimme 9 - 10.3 2024 NaistenPäivän messut, johon saimme runsaasti esittelijöitä paikalle. Suurin osa heistä oli paikallisia pienyrittäjiä ja yksityisiä myyjiä. Mukana oli myös kaksi 4H-yrittäjää. Asiakasmarkkinointi onnistui myös hyvin, joten myyjät olivat tapahtumassa saamaansa...
Järjestimme 9 - 10.3 2024 NaistenPäivän messut, johon saimme runsaasti esittelijöitä paikalle. Suurin osa heistä oli paikallisia pienyrittäjiä ja yksityisiä myyjiä. Mukana oli myös kaksi 4H-yrittäjää. Asiakasmarkkinointi onnistui myös hyvin, joten myyjät olivat tapahtumassa saamaansa tuottoon ja näkyvyyteen tyytyväisiä. Sekä asiakkaiden että myyjien kyselyssä messuja pidettiin onnistuneina ja sille toivottiin jatkoa. Olemmekin suunnitelleet tulevalle keväälle samanlaista tapahtumaa.
Tavoitteina oli: 1. Tapahtuman järjestäminen sellaiseen ajankohtaan, jolloin ei muita tapahtumia juurikaan järjestetä. 2. Tarjota alueen pienyrittäjille ja yksityisille kädentaitajille paikka tuotteidensa esittelyyn ja myyntiin sekä näkyvyyden saamiseen. 3. Runsaan yleisön saaminen paikalle. 4. Tarjota yleisölle ohjelmaa ja alueelle vireyttä, kun talviaikaan ihmiset eivät vielä innostu lähtemään torille tuttuja tapaamaan. 5. Lisätä yhteisöllisyyttä sekä myyjien että asiakkaiden kesken. 6. Vakiinnuttaa tapahtumasta vuosittainen.
Hankehakemus jätettiin tapahtuman kokoon nähden hiukan liian myöhään, jolloin myös markkinointi, konkreettinen suunnittelu ja muu valmistelu päästiin aloittamaan kovin myöhään. Tavoitteisiin ja lähtötilanteeseen nähden tapahtuma onnistui suunnitellusti. Tästä opimme, että valmistautuminen on aloitettava aikaisemmin.
Toteutus
Järjestimme 9 - 10.3 2024 NaistenPäivän messut, johon saimme runsaasti esittelijöitä paikalle. Suurin osa heistä oli paikallisia pienyrittäjiä ja yksityisiä myyjiä. Tavoitteena oli saada mukaan myös nuoria yrittäjiä ja kaksi 4H-yrittäjää olikin paikalla.
Tavoitteina oli: 1. Ta...
Järjestimme 9 - 10.3 2024 NaistenPäivän messut, johon saimme runsaasti esittelijöitä paikalle. Suurin osa heistä oli paikallisia pienyrittäjiä ja yksityisiä myyjiä. Tavoitteena oli saada mukaan myös nuoria yrittäjiä ja kaksi 4H-yrittäjää olikin paikalla.
Tavoitteina oli: 1. Tapahtuman järjestäminen sellaiseen ajankohtaan, jolloin ei muita tapahtumia juurikaan järjestetä. 2. Tarjota alueen pienyrittäjille ja yksityisille kädentaitajille paikka tuotteidensa esittelyyn ja myyntiin sekä näkyvyyden saamiseen. 3. Runsaan yleisön saaminen paikalle. 4. Tarjota yleisölle ohjelmaa ja alueelle vireyttä, kun talviaikaan ihmiset eivät vielä innostu lähtemään torille tuttuja tapaamaan. 5. Lisätä yhteisöllisyyttä sekä myyjien että asiakkaiden kesken. 6. Vakiinnuttaa tapahtumasta vuosittainen.
Aloitimme tapahtuman markkinoinnin myyjille joulukuussa. Kävimme jakamassa esitteitä myyjäisissä 10.12.23 ja sen jälkeen lähetimme jäsenistölle ja muissa tapahtumissa tapaamillemme myyjille sähköpostia sekä teimme sosiaalisen median kampanjan. Tammikuussa kontaktoimme myyjiä puhelimitse.
Ennen tapahtumaa markkinoimme tapahtumaa lehdissä, radiossa, kauppojen ilmoitustauluilla ja tienvarsimainoksilla. Sosiaalisen median kanavilla markkinoimme runsaasti ja esittelimme kaikki paikan lunastaneet myyjät omilla julkaisuillaan. Sen ansioista paikalle saatiin myös yleisöä reilusti paikalle.
Aloimme messujen rakentamisen perjantaina, jolloin kaikki vuokraamamme tavarat toimitettiin paikalle ja merkitsimme myyjien paikat piirtämämme pohjakartan mukaiseksi. Illalla myyjät saivat tuoda tuotteitaan paikalle. Lauantaina tuli vielä osa myyjistä ja kun ovet avattiin klo 10, niin kaikki oli valmista ja asiakkaita alkoi saapua paikalle, päivällä oli jopa suorastaan ruuhkaa. Sunnuntaina oli myös mukavasti ihmisiä liikkeellä, vaikkakin vähän tasaisempana virtana. Kun ovet asiakkailta suljettiin, niin tila oli nopeasti tyhjä. Sen jälkeen olikin aikamoinen siivousurakka ennen kuin me järjestäjät päästiin kotiin.
Tapahtuman aikana toteutetun kyselyn perusteella useimmat myyjistä olivat tyytyväisiä tapahtuman tuottoon ja saatuun näkyvyyteen, jonka uskoivat lisäävän kauppaa myös tapahtuman jälkeen. Yhtenä tavoitteena oli lisätä yhteisöllisyyttä ja järjestää ohjelmaa alueen asukkaille. Asiakkaille toteutetun kyselyn mukaan nämäkin tavoitteet toteutuivat. Monet kertoivat sopineensa ystäviensä kanssa tapaamisia messuille ja viihtyneensä paikalla pitkiä aikoja. Molemmissa kyselyissä saatiin positiivista palautetta ja toivottiin tapahtuman järjestämistä tulevanakin vuonna.
Olemme järjestäneet joitain ihan pieniä tapahtumia aiemmin ja niiden pohjalta laadittu budjettilaskelma osoittautui osuneen aika nappiin. Selvitimme etukäteen vuokrattavien tarvikkeiden ja ostettavien palveluiden hinnat eikä niihin juuri tullut muutoksia. Markkinointia ja ilmoituksia oli suunniteltua enemmän ja niiden kulut olivat ennakoitua isommat. Asia sovittiin matkan varrella ja se kannatti, koska yleisöä saatiin todella hyvin liikkeelle.
Havaitsimme matkan varrella haasteena sekä myyjien että asiakkaiden riittävän tavoittamisen ja varauduimme tähän riskiin lisäämällä markkinointia.
Messuviikonloppuna oli pikkupakkanen ja aurinkoista. Riskinä oli, että kova pakkanen tai vesisade ja liukkaus olisi voinut vaikuttaa asiakkaiden intoon lähteä paikalle.
Tulokset
Omien tavoitteidemme mukaiset kävijä- ja myyjätavoitteet sekä muut tavoitteet toteutuivat.
Arvioimme paikalle saapunutta asiakaskuntaa. Kahden päivän aikana yleisöä kävi paikalla arviomme mukaan noin 600 henkilöä. Heistä noin 550 oli naisia. Ikääntyvää väestöä arvioimme saap...
Omien tavoitteidemme mukaiset kävijä- ja myyjätavoitteet sekä muut tavoitteet toteutuivat.
Arvioimme paikalle saapunutta asiakaskuntaa. Kahden päivän aikana yleisöä kävi paikalla arviomme mukaan noin 600 henkilöä. Heistä noin 550 oli naisia. Ikääntyvää väestöä arvioimme saapuneen noin 250 ja vastaavasti nuoria noin 50. Maahanmuuttajia ja muita vähemmistöjä saatiin paikalle noin 100. Liitteenä: Kuva 1; tapahtuman yleisöstä Kuva 2; malli lehtimainoksesta
Kaikessa viestinnässä käytimme asiaan kuuluvia logoja ja sosiaalisen median kanavissamme kerroimme saamastamme hanketuesta.
Vaikutukset ja jatkosuunnitelma
Tapahtuman aikana toteutetun kyselyn perusteella useimmat myyjistä olivat tyytyväisiä tapahtuman tuottoon ja saatuun näkyvyyteen, jonka uskoivat lisäävän kauppaa myös tapahtuman jälkeen. Yhtenä tavoitteena oli lisätä yhteisöllisyyttä ja järjestää ohjelmaa alueen asukkaille. Asiakkai...
Tapahtuman aikana toteutetun kyselyn perusteella useimmat myyjistä olivat tyytyväisiä tapahtuman tuottoon ja saatuun näkyvyyteen, jonka uskoivat lisäävän kauppaa myös tapahtuman jälkeen. Yhtenä tavoitteena oli lisätä yhteisöllisyyttä ja järjestää ohjelmaa alueen asukkaille. Asiakkaille toteutetun kyselyn mukaan nämäkin tavoitteet toteutuivat. Monet kertoivat sopineensa ystäviensä kanssa tapaamisia messuille ja viihtyneensä paikalla pitkiä aikoja. Molemmissa kyselyissä saatiin positiivista palautetta ja toivottiin tapahtuman järjestämistä tulevanakin vuonna.
Olemmekin suunnitelleet tulevalle keväälle samanlaista tapahtumaa.
Endast inloggade användare kan kommentera
Logga in Skapa nytt konto