Julkinen hankekuvaus
Alueen brändi vaikuttaa aina matkailijoiden kiinnostukseen ja tuloon alueelle sekä kotimaan että ulkomaisten kohderyhmien keskuudessa. Lisäksi brändi on merkittävä tekijä siinä, kuinka erilaiset matkailun yhteistyökumppanit kiinnostuvat alueesta (matkanjärjestäjät ym.). Lisäksi alueen brändillä on erityisen merkittävä rooli, kun uudet muiden alojen yritykset/yrittäjät suunnittelevat yrityksensä toiminnan siirtämistä paikkakunnalle. Brändi on merkityksellinen myös alueen ihmisten kannalta. Parhaillaan se lisää itsetuntoa ja innostaa yrittäjyyteen. Brändin rakentaminen on pitkäjänteistä työtä. Kemijärven Kehitys Oy vastaa Kemijärvellä kaupunki- ja aluemarkkinoinnista yhteistyössä Kemijärven Matkailu ry:n kanssa. Tässä hankkeessa rakennetaan Kemijärven matkailualueen brändiä huomioiden koko kaupungin alueen vahvuudet ja erityispiirteet. Kylät ovat tunnusomainen osa Kemijärven kaupunkia. Brändin rakentaminen tehdään osallistaen työpajatyöskentelyn kautta niin pienyrittäjät että kylätoimijat sekä asukkaat. Brändi rakennetaan aidosti alueen lähtökohdista, vahvasta paikallis- ja kyläkulttuurista. Hankkeessa pilotoidaan uusi brändi viestinnällisesti erilaisten aluemarkkinointitoimenpiteiden avulla. Hankkeen tärkeä tavoite on rakentaa koko Kemijärven alueelle, käsittäen keskustan ja kyläalueet, yhteistyössä yhteinen brändi. Hankkeen tavoitteena on rakentaa Kemijärven alueen vetovoimainen kohderyhmistä nouseva ja paikallisiin vahvuuksiin painottuva brändikuva (imago) sekä tehdä uuden brändin mukaisia viestinnällisiä toimenpiteitä.
Lisätiedot
Ohjelma/Rahasto
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Hankenumero
25982
Aloituspäivämäärä
25.04.2016
Loppumispäivämäärä
24.01.2019
Onko kyseessä Leader-hanke?
kyllä
Toimenpide
Kehittämishanke
Alatoimenpide
16.3 Mikroyritysten yhteistyö
Toimenpiteen tyyppi
Yhteistyö
Toimenpiteen tarkenne
Valtiontukea sisältämätön hanke (100 %)
Hankeluonne
Paikallinen/Alueellinen
Vain kirjautuneet käyttäjät voivat kommentoida
Kirjaudu sisään Luo uusi tili