Offentlig projektbeskrivning
Alueen brändi vaikuttaa aina matkailijoiden kiinnostukseen ja tuloon alueelle sekä kotimaan että ulkomaisten kohderyhmien keskuudessa. Lisäksi brändi on merkittävä tekijä siinä, kuinka erilaiset matkailun yhteistyökumppanit kiinnostuvat alueesta (matkanjärjestäjät ym.). Lisäksi alueen brändillä on erityisen merkittävä rooli, kun uudet muiden alojen yritykset/yrittäjät suunnittelevat yrityksensä toiminnan siirtämistä paikkakunnalle. Brändi on merkityksellinen myös alueen ihmisten kannalta. Parhaillaan se lisää itsetuntoa ja innostaa yrittäjyyteen. Brändin rakentaminen on pitkäjänteistä työtä. Kemijärven Kehitys Oy vastaa Kemijärvellä kaupunki- ja aluemarkkinoinnista yhteistyössä Kemijärven Matkailu ry:n kanssa. Tässä hankkeessa rakennetaan Kemijärven matkailualueen brändiä huomioiden koko kaupungin alueen vahvuudet ja erityispiirteet. Kylät ovat tunnusomainen osa Kemijärven kaupunkia. Brändin rakentaminen tehdään osallistaen työpajatyöskentelyn kautta niin pienyrittäjät että kylätoimijat sekä asukkaat. Brändi rakennetaan aidosti alueen lähtökohdista, vahvasta paikallis- ja kyläkulttuurista. Hankkeessa pilotoidaan uusi brändi viestinnällisesti erilaisten aluemarkkinointitoimenpiteiden avulla. Hankkeen tärkeä tavoite on rakentaa koko Kemijärven alueelle, käsittäen keskustan ja kyläalueet, yhteistyössä yhteinen brändi. Hankkeen tavoitteena on rakentaa Kemijärven alueen vetovoimainen kohderyhmistä nouseva ja paikallisiin vahvuuksiin painottuva brändikuva (imago) sekä tehdä uuden brändin mukaisia viestinnällisiä toimenpiteitä.
Mer information
Program/Fond
Manner-Suomen maaseudun kehittämisohjelma 2014–2020
Projektnummer
25982
Startdatum
25.04.2016
Slutdatum
24.01.2019
Är det ett Leader-projekt?
kyllä
Åtgärd
Utvecklingsprojekt
Underåtgärd
16.3 Samarbete mellan mikroföretag
Typ av åtgärd
Samarbete
Åtgärdens specifierare
Projekt som inte omfattar statligt stöd (100 procent)
Projektkaraktär
Lokal/Regional
Endast inloggade användare kan kommentera
Logga in Skapa nytt konto